فرمانده هنگ مرزی اترک استان گلستان گفت: با تلاش ماموران این یگان 47 قطعه پرنده 'باقرقره' زنده از یک واحد دامداری واقع در روستای کرند از توابع بخش داشلی برون گنبدکاووس کشف شد.

 47 قطعه پرنده باقرقره زنده در روستای کرند گنبد کشف شد

به گزارش گلستان 24 ؛ سرهنگ محمدرضا سراوانی امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: علاوه بر این سه پرنده 'یاکریم' زنده (نوعی پرنده در اندازه قمری یا کبوتر) و نیز 6 عدد تله شکاری صید پرندگان از این واحد دامداری کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: صاحب این واحد دامداری دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

کوکر یا باقرقره پرنده‌ای است دانه ‌خوار که در نگاه اول به کبک و بلدرچین شبیه است و در پرواز نیز به کبوتر می ‌ماند اما از نظر پرنده شناسی دارای خانواده‌ای مستقل با نام کوکریان (Pteroclididae) است.

سرهنگ سراوانی همچنین از دستگیری سه شکارچی غیرمجاز صید پرندگان شکاری و حفاظت شده طی دو روز گذشته در محدوده تالاب های آلاگل، آلماگل و آجی گل بخش داشلی برون از توابع شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

وی گفت: از این شکارچیان متخلف سه قبضه سلاح شکاری بدون مجوز و 30 عدد فشنگ ساچمه ای و برخی آلات و ادوات صید پرندگان به همراه سه لیتر مشروبات الکلی کشف و ضبط شد.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان تصریح کرد: شکارچیان متخلف با تشکیل پرونده به واحد قضایی بخش داشلی برون گنبدکاووس معرفی شدند.

وی با یادآوری شروع فصل شکار پرندگان مهاجر و وحشی در سه تالاب آلماگل، الاگل و آجی گل گنبدکاووس و اطراف آن از 15 آذر و ادامه آن تا 30 بهمن امسال اظهار داشت: هر شکارچی بر اساس نوع پروانه دریافتی فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته تنها اجازه شکار چهار قطعه پرنده در روز دارد.

سرهنگ سراوانی گفت: بر اساس شیوه نامه شکار پرندگان وحشی که توسط اداره کل محیط زیست استان گلستان به این یگان نظامی ابلاغ شده، ماموران مرزبانی با شکارچیان متخلف مطابق قانون برخورد می کنند.

به گفته این مسوول انتظامی؛ شکارچیان باید با به همراه داشتن مجوز حمل سلاح و شکار در روزها و ساعت اعلام شده به شکار پرندگان وحشی به تعداد مشخص در پروانه بپردازند.

به گزارش ایرنا، هزاران پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی هرساله از اوایل مهر مهاجرت خود را از سرزمین های شمالی و سیبری آغاز و با طی مسافت سه هزار کیلومتری در تالاب های بین المللی گلستان و سواحل خزر فرود می آیند.

سه تالاب بین المللی آلماگل، آلاگل و آجی سو در منطقه شمالی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع است و امسال به دلیل بارش های پاییزی از آب و پوشش گیاهی مناسب برای زیست پرندگان مهاجر برخوردارند.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین کشف مقدار 319 گرم مواد مخدر از نوع 'شیره تریاک و شیشه' از یک منزل مسکونی در روستای کرند و دستگیری چهار نفر معتاد خرده فروش را از دیگر اقدامات مرزبانی طی 48 ساعت گذشته اعلام کرد و گفت: دستگیر شدگان به مرجع قضایی معرفی شدند.

هنگ مرزی اترک گلستان مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول افزون بر 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان گنبد واقع در شرق گلستان است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار