احمدی گفت: با اجرای طرح رومینگ ملی، مشترکان همراه اول در ۹۲ نقطه روستایی و مشترکان ایرانسل در ۸۱ نقطه روستایی از امکانات شبکه تلفن همراه یکدیگر بهره مند شدند.

افزایش نقاط دسترسی در روستاهای استان با اجرای طرح رومینگ ملی

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان، محمد احمدی در تعریف رومینگ ملی گفت: در این طرح اگر یک اپراتور در محلی پوشش مناسبی نداشته باشد، مشترک می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری استفاده کند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال ایجاد کیفیت مطلوب خدمات ارتباطی در تمامی نقاط کشور، طرح رومینگ ملی را اجرا کرده است که با اجرای آن، هرگاه مشترک یک اپراتور در محلی دسترسی به پوشش مناسبی نداشته باشد، می‌تواند از پوشش شبکه‌ای اپراتور دیگری که در آن نقطه وضعیت بهتری دارد، استفاده کند.

 

وی تصریح کرد: برای فعال‌سازی این سرویس، مشترکان اندرویدی و IOS باید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و در بخش انتخاب شبکه (Network)، تنظیمات شبکه را از حالت اتوماتیک یا خودکار خارج کرده و هر یک از اپراتورهای دیگر که در محل مورد نظر سرویس‌دهی بهتری را دارد انتخاب کنند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار