مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: مرکز طب تسکینی، پیشگیری و درمان سرطان در بندرترکمن، دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 گلستان| مرکز طب تسکینی، پیشگیری و درمان سرطان در بندرترکمن افتتاح می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدعلی هروی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان گلستان از افتتاح مرکز پیشگیری و درمان سرطان در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: این مرکز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال هم 20 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و تجهیز این مرکز اختصاص یافته است.

وی گفت: خیران برای احداث ساختمان این مرکز، یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک کردند و تجهیز آن از سوی هلال احمر استان انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان درباره وضعیت ساختمان نیمه کاره این جمعیت افزود: برای احداث این ساختمان 13 میلیارد تومان هزینه شده و قرارداد قبلی با پیمانکار به اتمام رسیده و در حال عقد قرارداد با پیمانکار جدید هستیم و زمان بهره‌برداری از این پروژه بستگی به میزان و شرایط اختصاص دارد. با این حال تلاش می‌کنیم در فاز نخست داروخانه هلال احمر را به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به ایجاد بانک امانات پزشکی در 6 استان کشور از سوی خیّر گنبدی خاطرنشان کرد: در این بانک امانات تجهیزات پزشکی 44 قلم از تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران تهیه و تأمین شده و تاکنون این بانک امانات در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و گلستان فعال شده و در قدم بعدی در استان‌های خراسان رضوی، مازندران و گیلان ایجاد می‌شود.

هروی ادامه داد: با کمک این خیر و با هدف امداد رسانی به بیماران آسیب دیده با درمان طولانی این بانک امانات در 22 استان دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه‌خیز بودن استان گلستان یادآور شد: برای توانمندسازی مردم  و کاهش آسیب‌ها در زمان وقوع حادثه، آموزش‌های لازم در70 روستا در معرض خطر به مردم ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه به عضویت بیش از 14 هزار نفر در بخش داوطلبان این جمعیت گفت: این افراد در بخش‌های غنچه‌های هلال، شاخه‌های دانشجویی، کانون‌های روستایی و غیره عضویت دارند.

وی با اشاره به آماده‌باش 33 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در طرح زمستانه اظهار داشت: این طرح از اول دی ماه آغاز و به مدت 92 روز ادامه دارد و در این طرح 91 نجاتگر و امدادگر در قالب 8 هزار و 372 نفر- روز در این طرح خدمات ارائه می‌دهند.

هروی  در ادامه با اشاره به آمار بالا حوادث جاده‌ای در استان گفت: از ابتدای تاکنون یکهزار و 536 حادثه در استان رخ داده که حوادث جاده‌ای با یکهزار و 45 مورد بیشترین  آمار را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: در این مدت 7 هزار و 303 نفر حادثه دیدند که از این تعداد 3 هزار و 500 نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: 2 هزار و 35 تیم عملیاتی در قالب 5 هزار و 422 نفر برای امدادرسانی در این حوادث حضور داشتند و خدمات موردنیاز را به حادثه دیدگان ارائه دادند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار