استاندار گلستان:

استاندار گلستان با تاکید بر این که جبران عقب ماندگی های بزرگ گلستان نیاز به تحولات اساسی دارد از اجرای ۱۰۰ پروژه مهم و محوری در دوره چهار ساله خبر داد.

جبران عقب ماندگی های گلستان نیاز به تحولات بزرگ دارد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ سید مناف هاشمی صبح یکشنبه در دومین نشست خبری خود از ابتدای حضورش در استانداری گلستان اظهار کرد: در هشت ماه گذشته بعد شناخت استان تلاش بر این بوده که مشکلات تمام نقاط گلستان در حوزه های مختلف سیاسی، امنیتی، گردشگری، صادرات و ... حل کنیم.

وی با اشاره به این که تاکنون ۱۰۰ موضوع استانی را بررسی و اطلاعات آن تکمیل شده است، یادآور شد: در گذشته بالغ بر ۶۰ پروژه مهم و محوری در استان تعریف کرده بودند که از نظر من محوری نبوده است.

استاندار گلستان با تاکید بر این که پروژه های مهم و محوری باید شرایط اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان را تغییر دهد، متذکر شد: عقب ماندگی های بزرگ استان نیازمند تحولات اساسی است.

وی با بیان این که تاکنون اقدامات بزرگ و سرمایه گذاری هایی که اشتغال دو تا ۱۰ هزار نفری در استان ایجاد کند نداشته ایم، افزود: هم اکنون اجرای ۱۰۰ پروژه مهم و محوری در دوره چهار ساله در دستور کار قرار دارد.

هاشمی از اجرای پروژه راه آهن گرگان- مشهد و  اینچه برون- گرمسار- تهران، آشوراده و تعیین تکلیف زباله و پسماند در استان خبر داد و گفت: باید در تمام موضوعات کاری در استان سند داشته باشیم و تاکنون تدوین سند آسیب های اجتماعی، مرز و برنامه استراتژیک در دستور کار قرار گرفته است.

برنامه استراتژیک استانی نداریم

وی با اشاره به این که تاکنون گلستان برنانه استراتژیک نداشته و هنوز هم ندارد، ادامه داد: چارچوب اولیه این سند آماده شده و باید به کتابچه و سند تبدیل شود.

وی با تاکید بر این که همه مدیران دستگاه های اجرایی استان باید برنامه داشته باشند، اضافه کرد: با توجه به این که منابع مالی محدود و محدودیت ها زیاد است باید در تمام زمینه ها برنامه داشته باشیم تا انحرافات کم شود.

استاندار گلستان از برگزاری همایش سرمایه گذاری استان در سال ۹۷ خبر داد و تصریح کرد: اجرای بندر خشک و بندر سبز گمیشان در دستور کار قرار دارد و تلاش داریم با برگزاری این همایش بسته های سرمایه گذاری استان را بهتر معرفی کنیم.

وی از پتروشیمی گلستان به عنوان سخت ترین پروژه استان نام برد و گفت: تلاش داریم با کمک وزارت نفت و کشور برای تعیین تکلیف پتروشیمی گلستان به راهکاری برسیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار