دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: نبایداز تخلف ها چشم پوشی کرد و راهی برای قانونی کردن آن میسر کرد.


نباید از یک کار غیرقانونی چشم پوشی و آن را قانونی کرد/در حال تقویت یگان حفاظت شهرداری ها هستیم

به گزارش گلستان 24 ؛  سیدرضا سیدحسینی دادستان عمومی و دادگاه انقلاب گرگان در همایش پیشگیری از تخلفات در زمینه نظام مهندسی با اشاره به این که حقوق شهری یکی از سرشاخه های حقوق عمومی محسوب می شود، گفت: قوانینی که در حقوق عمومی مطرح می شود آمرانه است و قوانین آمرانه حقوق شهری در ساخت و ساز نظارت و اجرا است.

سید حسنیی از ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها انتقاد کرد و گفت: اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چرا باید با تشکیل یک کمیسیون و اخذ جریمه، از این کار غیرقانونی چشم پوشی کرد؟

وی افزود: با پیشرفت جوامع شهری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و قوانین شهرداری ها و استاندارد وضع شد، همه این قوانین برای حفظ منافع عمومی و نظم و انضباط شهری است.

سید حسینی افزود : در اصول ساختمان سازی سه اصل مقررات فنی، ایمنی و بهداشتی باید رعایت شود، منظور از بهداشت، بهداشت روانی جامعه و مجموعه شهری است که باید مد نظر قرار گرفته شود.

دادستان مرکز استان گلستان به موضوع همایش که به انواع تخلفات پیرامون ساخت و ساز بود اشاره کرد و گفت: طبق بندهای چهار، ۳۲، ۳۴ و ۴۰ کتاب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه ای است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از روند طی شده در اجرای ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، گفت : این نقد به قانون هم وارد است اگر ساختمانی با تخلف ساخته شده چگونه با یک‌ کمیسیون و پرداخت مبلغی آن تخلف را قانونی می کنند. باید ساختمان ها تحت نظارت مهندسان و به طور اصولی ساخته شود نه این که راه ماده ۱۰۰ و پرداخت جریمه برای قانونی کردن تخلف میسر شود.

سیدحسینی همچنین با بیان این که در جلسات شورای تامین استان موضوع تخلفات در ساختمان ها مورد بررسی قرار گرفته است،گفت : مسئولان شهرداری ها در آن جلسات اشاره کرده اند نیروی کافی برای بررسی تخلفات ساختمانی بخصوص مواردی که مورد گزارش مهندسان واقع می شود را ندارند، به همین دلیل در حال تقویت یگان حفاظت شهرداری ها هستیم.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار