مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گلستان گفت : شورای شهر گرگان استانداری گلستان را از فعالیتهایش بی اطلاع می گذارد و این روند خیلی خوبی نیست و بهتر است شفاف باشیم .

گلایه استانداری از شورای شهر گرگان بخاطر بی اطلاعی از فعالیتهای شورا

به گزارش گلستان 24، مهندس عبدالرضا چراغعلی مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گلستان در گفتگوی اختصاصی با گلستان ما اظهار کرد: اختلاف شهرداران وشوراهای شهر مانند اختلاف خانوادگی است اما نباید اساس این خانواده مورد هدف قرار بگیرد .

جراغعلی با بیان اینکه فعالیتهای شهرداری مورد اختلاف شهرداران و اعضای شوراهای شهر می باشد اذعان کرد: این اختلافات نباید موجب برکناری زودهنگام شهردار شود و فعالیتهای شهر بلاتکلیف بماند و از طرفی معتقدم طرح سوال از سوی شوراها و پاسخ شهردار می تواند موجب آرامش جامعه و اعتماد مردمی شود.

وی افزود: متاسفانه در سطح استان گلستان مشاهده شده برخی اعضای شوراهای شهر در کار شهردار دخالت می کنند و گزارشاتی نیز از این دست به ما رسیده و طبق بررسی ها برخی از این گزارشات تایید شده و این مغایر با قانون است .

مدیر کل دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گلستان با اشاره به اینکه وظیفه اعضای شورای شهر نظارت است خاطرنشان کرد: دخالت در مسائل شهرداری خلاف است و هیچ یک از اعضای شوراهای شهر حق امر و نهی و مکاتبه مستقیم با زیرمجموعه شهرداری ندارند لذا نامه زدیم تا از این کارها جلوگیری شود.

عبدالرضا چراغعلی اضافه کرد: استانداری به دنبال این موضوع است که با آموزش و ارتباط بیشتر با اعضای شورا و کمک دستگاه های نظارتی این مشکلات را حل کند چرا که امروز رسانه ها و مردم نگران این قضیه هستند .

وی افزود: در 6 ماه گذشته چند مورد طرح سوال توسط شورا در سطح استان گلستان مشاهده شده که دو مورد در کردکوی و بندرگز منجر به برکناری شهردار شده و یک مورد هم در آزادشهر رفع ابهام شده است و امیدواریم در مرکز استان هم به یک تفاهم جدی برسند.

چراغعلی گفت: بنده به نوعی از طرف مجموعه استانداری با اکثریت اعضای شورای شهر گرگان صحبت کردم و اعضای شورا هم سوالاتی را دارند و من از هیئت رئیسه گله مندم که چرا شفاف سازی نمی کند تا شهردار در این زمینه گزارش کار بدهد .

وی اشاره کرد: بنظر من باید در حضور اصحاب رسانه شهردار و اعضای شورای شهر به سوالات پاسخ بدهند و این می تواند بهترین محکمه و قاضی باشد و ایرادی هم ندارد و اعضای شورا هم می توانند سوالاتشان را مطرح کنند و این فرصتی برای شهردار است .

این مقام مسئول تاکید کرد: مطابق رصد ما در دی ماه گذشته از شهرداری های استان گلستان شاهد روند خوبی در استان نبودیم و درآمد شهرداری ها مطابق پیش بینی ها نبود چرا که در دی ماه سال قبل جهش درآمدی داشتیم اما امسال شاهد رکود بودیم و درآمد دی ماه مانند اردیبهشت و فروردین ماه بود.

عضو سابق شورای شهر گرگان اضافه کرد: دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گلستان هزینه های جاری و اقدامات عمرانی و هزینه کرد شهرداران را رصد می کند .

چراغعلی رکود درآمدی شهرداری را تابع شرایط کشور دانست  و افزود: رکود اقتصادی در جامعه و کم انگیزگی مردم برای ورود به ساخت و ساز را عوامل کاهش درآمد شهرداری ها عنوان کرد.

وی در پایان با گلایه از شورای شهر گرگان عنوان کرد: شورای شهر گرگان استانداری گلستان را از فعالیتهایش بی اطلاع می گذارد و این روند خیلی خوبی نیست و بهتر است شفاف باشیم ./گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار