حجت‎الاسلام خیرخواه گفت: به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی چهل برنامه از سوی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در استان گلستان برگزار می شود.

برگزاری چهل برنامه به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ «حجت‎الاسلام علی خیرخواه‎» امروز (سه شنبه ۲ بهمن)‌ در نشست رسانه‎ای تبیین دستاوردهای چهل‌ساله انقلاب اسلامی در حوزه مناطق قومی و مرزی در استان گلستان اظهار کرد: چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‎گذرد و استحکام انقلاب در چهل سالگی بیانگر رشد و تکامل انقلاب اسلامی و شکست توطئه‎های دشمنان انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ادامه داد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی از اصلی‎ترین اهداف و سیاست‎های دولتمردان آمریکایی بوده است.

حجت‎الاسلام خیرخواه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی یکی از مهمترین رخدادهای بین المللی در منطقه است و جشن چهل‎سالگی انقلاب فرصتی برای تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان ما است.

وی افزود: چهل سال ایستادگی در برابر توطئه‎های دشمنان نشان می‎دهد که ملت ایران توانستیم با سربلندی و افتخار این دشمنی‎ها را پشت سر بگذارد و جشن پیروزی انقلاب را در چهلمین سال برگزار کند و نشان دهد که اسلام مکتبی است که توانایی ساماندهی یک جامعه و یک کشور را دارد و می‎تواند از مشکلات پیشروی خود گذر کند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور  تاکید کرد: خوشبختانه از ابتدای انقلاب اسلامی با هدایت‎های امام خمینی(رحمه ‎الله علیه) و خلف به حق آن مقام معظم رهبری و هدایت‎های مردم نشان دادیم که در برابر زورگویی‎ها تسلیم نمی‎شویم و این پیام انقلاب اسلامی است که می‎توان بر دشمنان غالب شد گرچه شاهد این هستیم که چهل سال دشمن با توطئه‎های مختلف رو در روی ما بوده است.

حجت‎الاسلام خیرخواه افزود: در زمینه‎های مختلف توانستیم رشد و تکامل و پیشرفت‎های بسیار زیادی در کشورمان شاهد باشیم و یکی از موضوعات بسیار مهم که از دستاوردهای انقلاب اسلامی به‎شمار می‎رود خودباوری و تکیه فعالیت‎ها بر مردم است گرچه نظریه‎پردازان و سیاستمداران غربی یک نسخه برای اداره حکومت‎ها می‎پیچند ولی این برنامه‎ها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی کارآمد نبوده و منجر به شکست شده است.

وی افزود: کارنامه انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی بوده و از آنجایی که انقلاب اسلامی در بسیار از حوزه‎ها سرآمد بوده شاهد آن هستیم که در بخش‎های مختلف از جمله توجه به اهل سنت کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور تاکید کرد: یکی از سیاست‎هایی که مرکز بزرگ اسلامی توجه به امور اهل سنت است و شاهد رشد و توسعه مدارس‎ و مساجد هستیم.

حجت‎الاسلام خیرخواه افزود: حدود یک هزار و 600 مسجد اهل سنت در استان به ثبت رسیده و ائمه جماعت در این مساجد مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: 107 مدرسه علوم دینی اهل سنت در استان گلستان داریم که در کنار مدارس برادران یکی از برکاتی که انقلاب اسلامی داشته بحث احداث مدارس خواهران است و امروز  استقبال خواهران اهل سنت برای تحصیل حوزوی روبه افزایش است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور به سطح ارتقای علمی خواهران و برادران اشاره کرد و گفت: زمینه تحصیل خواهران و برادران در دانشگاه‎های کشور فراهم شده و حدود 12 نفر از مدرسان ما در جامعه المصطفی گرگان در حال تحصیل هستند و تعدادی نیز به دانشگاه ادیان قم معرفی شدند و در حال تدریس هستند.

حجت‎الاسلام خیرخواه افزود: در مقطع کارشناسی ارشد تعدادی از برادران ما مشغول تحصیل هستند و یکی از برنامه‎هایی که می‎تواند بسیار ارزشمند باشد و اهل سنت می‎توانند با فعالیت‎های تقریبی بیشتر آشنا شوند حضور در مجمع تقریب مذاهب در تهران است.

وی تصریح کرد: 30 نماز جمعه رسمی و 40 نماز جمعه در سطح روستاهای اهل سنت استان گلستان برگزار می‎شود و یک هزار و 750 امام جمعه در سطح استان فعالیت می‎کنند، خوشبختانه تعداد زیادی از طلاب و مدرسین ما در سطح دو و سه داری مدرک شوند و توانستند تعدادی نیز در آزمون‎های استخدامی آموزش و پرورش موفقیت‎های خوبی را کسب کنند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور  تاکید کرد: یکی از برنامه‎های خوبی که برای چهل سالگی انقلاب در استان در نظر گرفته شده برگزاری چهل برنامه بوده که از روز گذشته در استان گلستان آغاز شده و این برنامه‎های ما با همکاری کانون‎های مساجد و برگزاری محافل انس با قرآن است.

حجت‎الاسلام خیرخواه به برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و افزود: 520 شهید جنگ تحمیلی از برادران اهل سنت داشتیم و 49 شهید حادثه منا از اهل سنت در استان بودند.

وی به حضور اقشار مختلف در میادین انقلاب تاکید کرد و افزود: برنامه‎های مرکز بزرگ اسلامی در استان‎های شمالی امیدواریم به خوبی برگزار شود.


انتهای پیام /

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار