مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان گلستان گفت: طرح آمارگیری از ویژگی های مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه به مدت یک‌ماه و در ۱۴ شهرستان و ۲۸۴ روستا اجرا می شود.

طرح آمارگیری از مسکن روستایی در ۲۸۴ روستای گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر دیروز  در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آمارگیری از مسکن روستایی اظهار داشت: آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی است که این طرح هم زمان با سراسر کشور به مدت یک‌ماه از 21مهر آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سال‌های 82، 87 و 92 نیز اجرا شده ، افزود: این طرح در بازه زمانی 5 ساله اجرا میگردد و امسال نیز از 21 مهرماه و برای چهارمین بار به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان هدف از اجرای این طرح را جمع‌آوری اطلاعات از مشخصات فنی ساختمان‌ها و عملکرد آن‌ها در برابر حوادث و بلایای طبیعی اعلام کرد که با هدف بررسی وضعیت مسکن روستایی اجرا خواهد شد.

زمانی‌نژاد تصریح کرد: در این طرح روستاهایی به عنوان نمونه انتخاب می‌شوند که در جامعه آماری روستاهای بالای 20 خانوار مدنظر است که در سطح استان و در 14 شهرستان تعداد 284 روستا و 7619 واحد مسکونی روستایی به عنوان نمونه مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان اظهار داشت: در اجرای این طرح تعداد 40 مهندس به صورت مستقیم مشارکت دارند که نتایج حاصل از این آمارگیری‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد که این نتایج در برنامه‌ریزی‌های آتی استفاده می‌شود.

زمانی‌نژاد همچنین گفت: روستاها به علت نقش بسیار مهمی که از نظر اقتصادی و معیشتی در زندگی مردم دارند نگاه مسئولان بر این بوده تا به وضعیت اقتصادی و کالبدی روستائیان توجه بیشتری شود. در این طرح روستاها باید به لحاظ کمی و کیفی مورد بررسی قرار گیرند که ضمن مشخص کردن آمار مسکن روستایی نامقاوم در سطح استان، برنامه‌ریزی مناسب برای مقاوم‌سازی واحدهای آسیب‌پذیر نیز انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان اظهار کرد: در بحث مقاوم‌سازی روستاها دولت بستر مناسب را فراهم کرده و بانک‌ها هم با در اختیار گذاشتن تسهیلات 25 میلیون تومانی توانسته‌اند به روستائیان کمک کنند و مردم نیز باید با استقبال از شرایط موجود نسبت به مقاوم‌سازی واحد مسکونی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/‌ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار