سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گلستان گفت: جشنواره «مدرسه انقلاب» در دو بخش نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی در مدارس گلستان برگزار می‌شود.

جشنواره «مدرسه انقلاب» در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سیدعلی تقی حسینی ‌ایزدی، عصر دوشنبه در نشست خبری در خصوص اعلام برنامه های اتحادیه انجمن های استان گلستان، اظهار کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب، پویش کتابخوانی سرباز کوچک امام، جشن چلچراغ، حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مسابقه کتابخوانی از جمله برنامه های انجمن دانش آموزی است.

وی با بیان این که برای هفتمین سال است که نمایشگاه مدرسه انقلاب فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: نمایشگاه، عرصه ارائه خلاقیت ها و مهارت های دانش آموزان است و امسال به «جشنواره مدرسه انقلاب» تغییر نام داده است.

حسینی ‌ایزدی با بیان این که نمایشگاه مدرسه انقلاب در دو بخش نمایشگاهی و غیرنمایشگاهی برگزار می شود، ادامه داد: سرود، تئاتر، داستان کوتاه، کاردو مدرسه انقلاب - که شامل اردوهای چند روزه و بازدید از اماکن است- و فراخوان ایده های انقلابی در بخش نمایشگاهی اجرا می شود.

طبق گفته وی یک دوره کاردو در استان گلستان برگزار شده و دانش آموزان از کاخ موزه گرگان بازدید کردند.

حسینی ‌ایزدی تصریح کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۷۳ مدرسه متوسطه دوم و در چهار بخش برگزار می شود که این بخش ها شامل دیروز ما، امروز ما، مجاهدان سایبری و فردای ما است.

وی گفت: بخش ویژه ای برای دانش آموزان دختران داریم که تحت عنوان هویت بانوی مسلمان است.

حسینی ‌ایزدی اظهار کرد: تئاتر راز درخت کاج، سرود زنده به همراه نمایش بی کلام، همایش چلچراغ، همراه با سخنرانی قدیری ابیانه و تئاتر ضحاک پهلوی از دیگر برنامه ها است.

پویش کتابخوانی سرباز کوچک میهن

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گلستان از برگزاری پویش کتابخوانی سرباز کوچک میهن در بهمن ماه خبر داد و گفت: برای این پویش برنامه های اصلی داریم. این کتاب از تریبون های مختلف نماز جمعه اعلام خواهد شد و در نمایشگاه مدرسه انقلاب عرضه می شود.

حسینی ‌ایزدی افزود: مسابقه عکس و فیلم خانواده انقلابی از اول بهمن تا ۳۰ بهمن اجرا می شود که شامل فیلم ۱۲۰ ثانیه ای است و دانش آموزان عموم استان در مقاطع مختلف می توانند در این مسابقه شرکت کنند.

طبق گفته وی دانش آموزان می توانند با مصاحبه از اعضای خانواده در راستای ایام انقلاب، عکاسی از ۲۲ بهمن و یا استفاده از آلبوم خاطرات ۲۲ بهمن و عکس از نمادها و آثار باقیمانده از دوران انقلاب در این مسابقه شرکت کنند.

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گلستان اظهار کرد: نمایشگاه مدرسه انقلاب برای متوسطه دوم پیش بینی شده است که در ۴۱ مدرسه دخترانه و ۳۶ مدرسه پسرانه برگزار می شود.

حسینی ‌ایزدی بیان کرد: دو هزار و ۹ دانش آموز عضو انجمن هستند و ۲۰۰ مدرسه را با ۳۰ مربی در سطح استان پوشش دادیم.

وی تصریح کرد: باید جامعه نفوذمان را بیشتر کنیم و کل مدارسه متوسطه دوم را تحت پوشش قرار دهیم، اکنون بالای ۶۰ درصد مدارس استان زیر پوشش اتحادیه هستند.

در ادامه فاطمه سادات آل هاشم و فاطمه کاردل عضو قرارگاه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در خصوص برنامه های انجمن در حوزه دختران صحبت کردند.


انتهای پیام /مهر

 

ارسال نظر

آخرین اخبار