اسماعیل دهمرده، در پاسخ به سوالات گلستان24:

رهبر معظم انقلاب حکم جهاد فرهنگی را صادر کرده بودند، امام نه تنها مسئولین در این عرصه به فعالین فرهنگ، یک کمک ساده هم نکردند، بلکه خودشان هم بر خلاف ارزش های جامعه گام برداشتند.

فرهنگ را در سال فرهنگ نادیده گرفتند

اسماعیل دهمرده، فعال فرهنگی شهرستان فاضل آباد و مشاور تربیتی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، درباره کارهای فرهنگی خود در سال جهاد فرهنگی می گوید: یکی از کارهای فرهنگی ما در سال 93، زمینه سازی ایجاد سایت جامعی است که مباحث مختلف ادیان مختلف از جمله دین اسلام را مطرح می کند. کار های مختلف این سایت انجام شده است و انشاالله در اوایل سال 94 ، فعالیت رسمی این سایت آغاز می شود. ایجاد این سایت از پروژه های بزرگ ماست که روی آن خیلی وقت گذاشته ایم و امیدواریم موفق هم باشد. در این سایت مباحث  دین اسلام و دیگر ادیان مانند مسیحت و یهود و دین های غیر ابراهیمی مورد بحث قرار می گیرند.

وی با بیان این که قرار بر آن بود که افتتاح این سایت در نوروز 94 انجام شود، می گوید:  اما به دلیل قرار گرفتن در تحریم ها، در زبان برنامه نویسی به مشکل برخوردیم و مجبور شدیم زبان آن را تغییر دهیم. بنابراین این افتتاح با یکی دوماه تاخیر انجام می شود و انشاالله در اوایل تابستان شروع به کار خواهیم کرد.

این مشاور تربیتی می گوید: در مدرسه ای که تدریس می کنم، به گروه های مختلف دانش آموزان می گوییم که درباره موضوعات مختلفی مثل مهدویت و مباحث مربوط به حضرت فاطمه (س) تحقیق کنند. همچنین کلاس های آموزشی با محوریت مهدویت تشکیل شد.

 

جهاد فرهنگی

دهمرده با انتقاد به عملکرد مسئولین فرهنگی در سال جهاد فرهنگی می گوید: حضرت آقا در آغاز سال 93، حکم جهاد فرهنگی را صادر کردند. ما انتظار داشتیم که مسئولین دولتی هم در این راستا به ما کمک کنند. در سال جهاد فرهنگی، وقتی ما به سازمان های مختلف فرهنگی برای همکاری مراجعه می کنیم، همکاریی دریافت نمی کنیم. وقتی ما برای ارتباط گیری با اساتید موفق کشوری، برای پروژه سایت خود به مسئولین فرهنگی مراجعه می کنیم، برای همین مقدار ساده هم به ما کمک نمی کنند. از طرف خود دولت هم، می بینیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال فرهنگ، به خوانندگان زن مجوز تک خوانی می دهد. خوب این با ارزش های دینی جامعه مغایرت دارد.

وی معتقد است که وقتی خود مسئولین ما در جهت ارزش های فرهنگی ما حرکت نکنند، انتظاری که از طبقه های پایین تر دارند، انتظار بی جایی است. هر چند که وظیفه همه است که جهاد فرهنگی را انجام دهند. اما متاسفانه در سال فرهنگ، به عرصه فرهنگی بی توجهی زیادی شد.

 دهمرده یکی از مظلوم ترین موضوعات جامعه را فرهنگ می داند و می گوید: در کتاب جهاد فرهنگی حضرت آقا، می بینیم که به این موضوع به خوبی پرداخته شده و دغدغه اصلی ایشان در عرصه فرهنگ است. اما متاسفانه به این موضوع از طرف مسئولین پرداخته نمی شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار