در سخنان مقام وزارت خارجه آمریکا؛

با وجود آنکه زندان‌های آمریکا از مخوف‌ترین زندان‌های جهان محسوب می‌شوند و دولت این کشور اجازه بازدید بین‌المللی از زندان‌هایش را نمی‌دهد یک مقام وزارت خارجه آمریکا خواستار "ملاقات کنسولی" و "بازدید صلیب سرخ" از زندان‌های ایران شد.

درخواست‌های عجیب و زیاده‌خواهانه آمریکا از ایران

به گزارش گلستان 24، در حالی که شهروندان ایرانی زندانی در آمریکا یا دیگر کشورهای غربی در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شوند و اجازه ملاقات مقامات ایرانی با آن‎‌ها داده نمی‌شود یک مقام آمریکایی از ایران خواسته که امکان "ملاقات کنسولی" با شهروندان آمریکایی زندانی در ایران داده شود.

 

یک مقام دولتی آمریکا روز چهارشنبه گفت: واشنگتن همچنان از طریق حافظ منافع خود در تهران، یعنی سفارت سوئیس، از ایران می‌خواهد امکان دسترسی کنسولی به شهروندان آمریکایی زندانی در آن کشور را فراهم کند.

 

به نوشته سایت صدای آمریکا (VOA) این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما معتقدیم بهترین راه برای ارزیابی وضعیت سلامت یک شهروند آمریکایی زندانی، ملاقات کنسولی با  اوست؛ که در مورد ایران، سفارت سوئیس این وظیفه را بر عهده دارد.

 

ایالات متحده و ایران از سال 58 روابط دیپلماتیک با یکدیگر ندارند و سفارت سوئیس مسئولیت حفاظت از منافع آمریکا در ایران را بر عهده دارد.

 

 

درخواست‌های عجیب و زیاده‌خواهانه‌ مقام دولتی آمریکا

 

 این مقام دولت آمریکا علاوه بر اینکه خواستار دیدار کنسولی با زندانیان در ایران شد، درخواست عجیب و زیاده‌خواهانه دیگری هم داشت.

 

مقام وزارت خارجه آمریکا گفت:  «ما معتقدیم صلیب سرخ بین الملل، باید بطور کلی اجازه دسترسی به زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کشورهای مختلف جهان را داشته باشد،»

 

وی ادامه داد: «جدای این که آیا دیگران بتوانند با آنها دیدار کنند یا خیر، ما از مسئولیت خود برای بررسی وضعیت سلامتی شهروندان آمریکایی سر باز نخواهیم زد.»

 

به گفته سازمان‌های بین المللی زندان‌های آمریکا از مخوف‌ترین زندان‌ها در جهان هستند ولی این کشور اجازه بازدید صلیب سرخ جهانی از زندان‌هایش را نمی‌دهد.

 

البته اصرار و پافشاری فراوان مقامات آمریکایی برای ملاقات و آزادی زندانیان ایرانی ـ آمریکایی که متهم به جاسوسی برای سرویس‌های جاسوسی آمریکا هستند چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

 

از جمله این زندانیان "امیر حکمتی" است که به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا به 10 سال زندان محکوم شد. این شخص عضو نیروهای مسلح آمریکا و تفنگدار نیروی دریایی این کشور بوده است.
 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار