با فعالیت سامانه سرد و بارشی به گلستان دمای هوا در برخی از مناطق ۱۲ درجه کاهش یافت و برخی از مدارس استان هم تعطیل شد، همچنین این بارش ها به برخی از اراضی کشاورزی استان خسارت زد.

سیلاب به اراضی کشاورزی گلستان خسارت زد/ کاهش ۱۲ درجه ای دما

به گزارش گلستان 24 ؛ بارش باران و برف از یکشنبه در استان آغاز شده و این سامانه همچنان در استان فعال است.

با توجه به برودت هوا و بارش برف، مدارس برخی از شهرستان های گلستان طبق اطلاعیه آموزش و پرورش تعطیل شده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این سامانه بارشی تا صبح سه شنبه در استان فعال است، اما به تدریج از میزان ابرها کاسته می‌شود و روند افزایش نسبی دما تا آخر هفته را شاهد خواهیم بود.

نوربخش داداشی با بیان این که برخی از شهرهای استان در این مدت کاهش ۱۲ درجه ای دما را تجربه کردند، افزود: روز سه شنبه آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش پراکنده، وزش باد و مه آلود خواهد بود.

فعالیت ۲۴ گروه راهداری

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به استان و برف و کولاک در محورهای کوهستانی استان برخی از خودروها به دلیل نداشتن زنجیرچرخ دچار مشکل شدند.

غلامرضا بیکی افزود: ۲۴ گروه راهداری با ۱۶۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در بخش‌های مختلف استان مستقر هستند و تاکنون در جاده توسکستان به ۲۱ خودرو و حداقل ۷۰ نفر امدادرسانی شده است.

بیکی با بیان این که تردد در محورهای کوهستانی استان فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است، ادامه داد: راهداران در مسیرها مستقر بوده و در حال نمک پاشی و برفروبی هستند.

وی تصریح کرد: به علت بارش برف شدید و کولاک تردد در جاده کوهستانی محور آزادشهر به شاهرود حد فاصله گورخان تا خوش ییلاق مسدود شده است.

بیکی با بیان این که رانندگانی که قصد سفر از این محور را دارند می توانند از جاده های جایگزین استفاده کنند، گفت: همچنین تردد در محورهای درازنو و توسکستان تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

وی از رانندگان خواست در صورت ضروری نبودن از تردد کردن در جاده های کوهستانی پرهیز کنند و در صورت بروز هر گونه مشکل در جاده های استان با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

امدادرسانی به ۶۸ نفر توسط هلال احمر

گفتنی است، شامگاه یکشنبه هم ۶۸ گرفتار در برف در جاده‌های کوهستانی استان گلستان توسط هلال احمر امدادرسانی شدند.

تمام اکیپ‌های هلال احمر، راهداری، پلیس‌راه در سطح جاده‌های به ویژه جاده‌های کوهستانی به صورت آماده‌باش و در حال خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

سیلاب به برخی از اراضی کشاورزی گلستان خسارت زد

مدیر کل مدیریت بحران گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بارش برف در برخی از مناطق مینودشت به ۵۵ سانتی متر رسیده و سبب مسدود شدن جاده های روستاهای کوهستانی این شهرستان شده است.

مجتبی جمالی افزود: مسیر برخی از روستاهای مینودشت مانند قلعه‌قافه بالا و در دوزین و برخی از روستاهای گالیکش مسدود شده بود که یا هم اکنون باز شده و یا در حال بازگشایی است.

وی گفت: آبگرفتگی و سیلاب هم در محدوده ها رودخانه قره سو اتفاق افتاد و در نودیجه و حیدرآباد سبب خسارت به زمین های کشاورزی شده است.

جمالی تصریح کرد: در بخشی از روستاهای گمیشان مانند چارقلی هم آبگرفتگی اتفاق افتاده است و نیروهای راهداری مشغول فعالیت هستند.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار