مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: چهار هزار و ۲۶۸ موقوفه در طول ۴۰ تاسیس انقلاب اسلامی در استان به ثبت رسیده که با رشد ۷۸ درصدی نسبت به قبل از انقلاب همراه بوده است.

رشد ۷۸ درصدی موقوفات گلستان نسبت به قبل از انقلاب

به گزارش گلستان 24 ؛حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد، بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‎ نامه سه‎ جانبه‎ بین اداره‎کل اوقاف و امور خیریه، پست و فناوری و ارتباطات گلستان با موضوع واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و آی‌ سی ‌تی روستایی اظهار کرد: انقلاب اسلامی توانسته در همه عرصه ها دستاوردهای بسیار بزرگی را بدست آورد که یکی از بزرگترین دستاوردهای آن استقلال کشور و خود باوری ملت است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا امروز از رشد و شکوفایی خوبی در بخش های مختلف برخوردار شویم، افزود: مردم ماتوانستند در مقابل تمام توطئه های دشمنان ایستادگی کنند و اکنون درقله پیشرفت ایستاده اند و امیدوار به آینده هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان رهبری ولایت فقیه، وحدت کلمه و معنویت را از اصلی ترین ارکان پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز هم اگر می خواهیم موفقیت را به دست آوریم و قله های موفقیت را فتح کنیم باید به این ارکان توجه اساسی داشته باشیم چرا که این موارد رمز بقای انقلاب اسلامی است.

 وی یادآور شد: مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران همیشه در مقابل دشمن ایستادگی می کنند و هیچ گاه از تحریم ها باکی ندارند. تامل، تفاهم و همدلی که بین مسئولان و مردم وجود دارد مشکلات اقتصادی را از بین خواهد برد.

سلیمانی فرد با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید دیگر چیزی از وقف باقی نمی ماند، اظهار کرد: تمامی موقوفات در دوران رژیم پهلوی از بین رفت و به نام دربارین شد.

وی با اشاره به اینکه در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیش از پنج هزار و پانصد موقوفه و ۶۷ هزار رقبه وقفی به ثبت رسیده است، افزود: از بین پنج هزار و پانصد موقوفه چهار هزار و ۲۶۸ موقوفه در طول ۴۰ تاسیس انقلاب اسلامی در استان به ثبت رسید که در این زمینه با ۷۸ درصد رشد مواجه بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از ثبت سه هزار و ۷۰۰ امکان مذهبی در سامانه اوقاف گلستان خبر داد و گفت: هزار و و ۳۰۷ امکان مذهبی بعد از انقلاب اضافه شدند که در این زمینه هم رشد ۲۹ درصدی را شاهد هستیم.

وی یادآور شد: از برکت انقلاب اسلامی برای نخستین بار در کشور تعداد زیادی از خادمین اماکن مذهبی بیمه شدند که بیمه نامه آن ها در ایام دهه فجر توسط بنیاد برکت صادر و هزار فقره تهسیلات یک میلیون تومانی تقدیم این افراد شد.

سلیمانی فرد در خصوص پراکنش نوع کاربری موقوفات و رقبه در استان اظهار کرد: ۵۰ هزار و ۵۹۶ رقبه در قالب مسکونی، دو هزار و ۵۱۳ رقبه تجاری، بیش از پنج هزار و ۳۰۴ رقبه آموزشی، بیش از هشت هزار رقبه در قالب کشاورزی، ۸۷ رقبه به عنوان مرکز درمانی و ۲۶۹ رقبه به صورت واحد صنعتی در استان مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: هشت هزار و ۴۰۰ رقبه کشاورزی گلستان با میزان ۶ هزار و ۲۵ هکتار با کاربری کشاورزی در استان با کشت نوین بر پایه دانش بنیان مشغول فعالیت است که سعی می کنیم اشتغال بیشتری برای جوانان استان راه اندازی کنیم.

مدیرکل اوقاف و امر خیریه استان گلستان با اشاره به اینکه بزرگترین باغ موقفه در کشور به مساحت ۳۶۵ هکتار در گلستان موجود است، گفت: تا کنون با ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اوقاف موافقت شده که این می تواند گام بلندی برای آبادانی جامعه باشد.

وی موقوفه ۱۳ هزار هکتاری رامیان و آب گرم زیارت گرگان را به عنوان شاخص ترین موقفه های گردشگری گلستان اعلام کرد و افزود: بزرگترین مجتمع تجاری شمال کشور در مساحت ۱۱ هزار متر مربع با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان با هدف  حمایت از کالای ایرانی در گرگان در حال ساخت است که این مجموعه با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح خواهد شد.

اجرای مراسم فجر فاطمی در ۳۸ بقعه گلستان

سلیمانی فرد با اشاره به برگزاری طرحی با عنوان سوگواره یاس نبوی، اظهار کرد: این طرح ویژه ایام فاطمیه است که در همین راستا ۵۸ مبلغ اعزامی و بومی در بقاع متبرک استان فعالیت می کنند.

وی یادآور شد: مراسم فجر فاطمی در ۳۸ بقعه توسط مبلغان برگزار خواهد شد که در شب و روزشهادت میزبان هیئت های مذهبی خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به تفاهم نامه سه جانبه مدیران کل ادارات پست و فناوری ارتباط گلستان با موضوع واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان وICT  روستایی، گفت: سعی داریم با هم افزایی دستگاه های دولتی بتوانیم به مردم استان خدمات شایسته ای ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ دفتر آی سی تی در روستاهای استان در حال فعالیت هستند، یادآور شد: در گام نخست ۸۰ روستای گلستان از واگذاری خدمات بهره مند خواهند شد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار