امام جمعه گرگان گفت: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نشان دهنده پایبندی مردم به انقلاب است.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نشان دهنده پایبندی مردم به انقلاب است

به گزارش گلستان 24 ؛سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به بندهایی از خطبه ۱۸۴ نهج البلاغه اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) در این جمله ها به برخی از صفات خدا مبنی بر خداشناسی بهتر اشاره می کند.

وی با اشاره به ازلی بودن خداوند افزود: خدای متعال برای ازلیت خود حدوث اشیا را شاهد گرفته است و آن ها نبودند و بود شدند و وجود آن ها وابسته به ذات اقدس الهی است.

نورمفیدی ادامه داد: همه به یک معنا حادث و وابسته هستند و خودشان نمی تواند خود را به وجود بیاورد و همچنین اگر چیزی بدون علت به وجود آمده باشد عقل هم آن را نمی پذیرد.

وی تأکید کرد: پس در عالمی که وجود همه چیز آن وابسته به جایی است نباید خود این عالم به مرجعی وصل باشد که حادث باشد.

نورمفیدی با بیان این که خداوند حقیقتی است که عین وجود و هستی و واجب الوجود است، تصریح کرد: خداوند حدوث همه اشیار را بر ازلیت خود شاهد آورده که نشان دهد اول ندارد و همیشه بوده است.

وی اظهار کرد: تمام عالم و هر چیزی که در آن است سرشار از اسراری است، زنبور عسل و مورچه و تمام حیوانات دارای اسراری هستند که برای بررسی ویژگی های آن ها باید زمان زیادی را صرف کند.

نورمفیدی گفت: در عین حال زنبور به بیرون از محدوده وجود خود نمی تواند دخل و تصرف کند و فقط در همان محدوده که در درون خود دارد فعال است.

وی بیان کرد: موجوداتی که به بیرون از خود هم می توانند دخل و تصرف کنند تنها سه دسته بوده و ملائکه، انسان و جن را شامل می شوند. این ها موجوداتی هستند که علاوه بر این که اسراری در درون خود دارند می تواند در محیط پیرامونی خود دخل و تصرف کند.

نورمفیدی افزود: ملائکه در این عالم دخل و تصرف کرده و تدبیر امور می کند و جن هم در بیرون خود تلاش می کند؛ خداوند به انسان هم توانی داده که به بیرون از درون خود (کرات دیگر، آسمان و زمین) دخل و تصرف کند اما در عین حال عاجز است و توان محدودی دارد.

وی گفت: قدرت انسان از ملائکه و جن بالاتر است و علیرغم پیچیدگی ها قدرت محدودی دارد. انسان حتی می تواند ملائکه و جن را تحت فرمان خود در آورد.

قدرت انسان محدود است

نورمفیدی تصریح کرد: اما همین انسان عاجز است و توان محدودی دارد و این همه که از عمر بشر گذشته به کجا رسیده است؟ چقدر توانسته اسرار عالم را کشف کند و در این عالم دخل و تصرف کند؟ بشر یک قطره از دریا را هم نتوانسته کشف کند.

امام جمعه گرگان گفت: علم بشر امروز لحظه به لحظه تغییر و پیشرفت می کند اما در برابر این عالم باعظمت یک قطره هم پیشرفت نداشته است. انسان قدرتمندترین مخلوق خداوند است اما همین انسان هم در نهایت عجز و ناتوانی است.

وی ادامه داد: خداوند عجز همه مخلوقات را بر این که خود قدرت مطلقه است شاهد قرار داده است. قدرتی این جهان را با نظم و برنامه حفظ می کند و تغییر فصول مختلف نشان دهنده این امر است.

دشمن لحظه ای از توطئه علیه انقلاب غافل نمی شود

نورمفیدی در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به فرارسیدن ۲۲ بهمن اظهار کرد: انقلاب برای ما استقلال و عزت و تأثیرگذاری در منطقه به ارمغان آورده و علیرغم تمام مشکلات مردم در صحنه حضور دارند.

وی گفت: مردم با وجود مشکلات با انقلاب و نظام مشکل ندارند بنابراین امسال باید پاسخ کوبنده ای داده شود و حضور گسترده مردم توطئه ای که دشمنان چیدند را نابود می کند.

نورمفیدی زدن حرف حق و ایستاندن در برابر فرد ستمگر را بزرگترین جهاد خواند و افزود: حضور مردم در راهپیمایی بزرگترین جهاد است و مردم ما اهل جهاد هستند زیرا جهاد از فروع دین است و مردم با حضور خود پاسخ کوبنده ای به دشمنان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: حضور مردم در راهپیمایی علاوه بر تأثیر داخلی تأثیر خارجی هم دارد. امروز شرایط خطیری بر کشور حاکم است و عده ای دنبال خالی کردن دل دولت هستند و حضور مردم باعث دلگرمی دولت خواهد شد.

نورمفیدی بیان کرد: مسئولان دیپلماسی ما با دنیا دائماً در ارتباط هستند و این حضور باعث می شود مسئولان ما دست بالا در صحنه های بین المللی پیدا کنند و بنابراین این حضور بسیار هم است.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دشمنان لحظه ای از مانع تراشی و برنامه ریزی برای وارد کردن آسیب به این انقلاب غافل نشدند اما با رهبری امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب تمام توطئه های آن ها ناکام ماند.

مشکلات اقتصادی مانع حضور مردم در راهپیمایی نیست

امام جمعه گرگان افزود: دولتمردان و سیاستمداران آمریکا با اعمال انواع تحریم و فشار اقتصادی تلاش کردند مانع وارد شدن انقلاب اسلامی ایران به پنجمین دهه عمر خود شوند اما ملت ایران این موضوع را بارها به اثبات رسانده که هر وقت تحرک و تفرقه انگیزی دشمنان را احساس کند، پرشورتر و قدرتمند تر از همیشه وارد میدان شده و از انقلاب دفاع خواهد کرد.

نورمفیدی ادامه داد: آمریکایی‌ها تصور کردند که تحریم های گسترده و فشار اقتصادی در کنار توطئه آفرینی از طریق فضای مجازی می تواند مردم را از ادامه همراهی با انقلاب ناامید و پشیمان کند اما همه این نقشه ها نتوانست موجب خالی شدن صحنه ها توسط مردم هوشیار ایران شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مردم مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند اما هرگز با تداوم نظام اسلامی مشکلی ندارند و حاضر نیستند بار دیگر عرصه را برای ورود آمریکا و دیگر کشورهای استکبار به ایران هموار کنند.

وی با بیان این که راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن نشان دهنده پایبندی مردم به انقلاب است، خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن روز نشان دادن وحدت و یکپارچگی مردم با نظام است و ملت در این روز بار دیگر اثبات خواهند کرد که حفظ انقلاب یک خواسته همگانی است.

امام جمعه گرگان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در گلستان گفت: در سال ۵۷، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید می‎شد اما اکنون چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به این که اوایل انقلاب ۸۲ هزار و ۳۷۶ مشترک از نعمت برق برخوردار بودند، گفت بعد از انقلاب این عدد به بیش از ۷۱۶ هزار نفر رسیده است.

نورمفیدی اضافه کرد: قبل از انقلاب ۳۱۶ روستا از نعمت برق برخوردار بودند که در حال حاضر یک هزار و ۳۵ روستا از این موهبت بهره‎مند هستند.

وی اظهار کرد:  ۱۵۰ روستای گلستان در گذشته از نعمت آب شرب بهرهمند بودند که عدد اکنون به ۸۹۷ روستا افزایش یافته است.


انتهای پیام/مهر

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار