رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور از راه‌اندازی موسسه تحقیقات بین المللی پنبه در گرگان برای تبادل تحقیقاتی و توسعه کشت محصول خبر داد.

موسسات تحقیقات بین‌المللی پنبه به زودی در گرگان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ظهر چهارشنبه در آئین رونمایی از دو رقم جدید پنبه اظهار کرد: خشکی و محدودیت هایی که به واسطه آن برای کشاورزی به وجود می‌آید انکار ناپذیر است.

وی از کمبود کربن به عنوان مهم ترین عامل محدود کننده کشاورزی استان نام برد و گفت: در شرایطی که تجارت کربن در دنیا سال هاست انجام می شود اما ما از کشت پنبه که کاراترین و بهترین گیاه زراعی یکساله برای تزریق کربن اتمسفری به عمق خاک است، غفلت کرده ایم.

رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور افزود: ما برای کشت پنبه یارانه پرداخت نمی کنیم و کاری کرده ایم که مردم از کشت این محصول فاصله گرفته اند.

وی به دستاوردهای انجام شده در مرکز تحقیقات پنبه کشور اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۲ رقم جدید و چهار رقم هیبریدی را معرفی کرده ایم و نیاز به واردات بذر پنبه نداریم.

روشنی از تولید و تکثیر ارقام تراریخته با همکاری پژوهشگاه بیوتکنولوژی خبر داد و اضافه کرد: هر هشت ماه یک رقم جدید معرفی کرده ایم و بذر مناسب برای کشت در هر شرایط آب و هوایی داریم.

وی با اشاره به این که وظیفه حاکمیت این است که برنامه ریزی کرده و جلوی مشکلات را بگیرد تا کشت پنبه افزایش یابد، ادامه داد: اصل ۴۴ قانون اساسی را به اجرا کرده ایم و هم اکنون در ۱۸ استان کار تحقیاتی پنبه انجام می شود.

رئیس مرکز تحقیقات پنبه کشور خاطرنشان کرد: طرح تشکیل موسسه تحقیقات بین المللی پنبه پیشنهاد و تصویب شده است و به زودی این موسسه برای تبادل تحقیقاتی و توسعه کشت محصول در گلستان راه‌اندازی می شود.


انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار