استاندار گلستان گفت: از ابتدای امسال ۴۴۹ میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های تولیدی و اشتغالزای استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به تصویب رسید.

۴۴۹ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های اشتغالزا در گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمناف هاشمی در یکصد و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهارداشت: مطالبات کشاورزان گندم‌کار، کلزاکار و سیب‌زمینی‌کار استان با رقم یکهزار و 750 میلیارد تومان بطور کامل تسویه شد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای 90 طرح اشتغالزا 449 میلیارد تومان تسهیلات در کارگروه مصوب شده است، افزود: سال قبل منابع بانکی استان 40.5 درصد رشد داشته که میانگین کشوری 9.5درصد بوده است .

استاندار گلستان برنامه محوری دستگاه‌های اجرایی را لازم و ضروری دانست و گفت: برنامه‌ریزی‌ها با هدف رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید خشکه‌کاری برنج را در استان فرهنگ سازی کنیم، یادآور شد: با طرح جدید کاشت برنج و همچنین پنبه و توتون بخش زیادی از مشکلات کشاورزان استان برطرف خواهد شد.

هاشمی با تأکید به اینکه کمک به صنایع داخلی از طرف بانک‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه بانک‌ها از کارگروه تسهیل حمایت کامل کرده و پرداخت تسهیلات به بنگاه‌ها را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها حداکثر 3 هفته فرصت دارند تا به پرونده‌های ارسالی از دبیرخانه کارگروه به‌صورت کتبی پاسخ دهند، افزود: بانک‌ها باید نسبت به عملکرد خود در پرداخت تسهیلات به واحدهای معرفی شده پاسخگو بوده و هر بانک به صورت مجزا و تفکیک شده، گزارشی از تعداد واحدهای تولیدی معرفی شده از سوی کارگروه، تعداد تسهیلات پرداخت شده و تعداد پرداخت نشده را با ذکر دلیل ارائه کنند.

 هاشمی با اشاره به اینکه اختیارات بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات رونق به 2 برابر افزایش خواهدیافت، اظهارداشت: پیشنهاد این طرح جهت تصویب به کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارسال می‌شود.

وی رتبه گلستان را در پرداخت تسهیلات رونق پنجم کشور دانست و تصریح کرد: گلستان جز 10 استان برتر کشور در تخصیص اعتبارات امسال است و باید تلاش کنیم جایگاه استان را بیش از پیش ارتقا دهیم.

انتهای پیام/ تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار