استاد حوزه و دانشگاه گفت :در جمع انقلابی ها برخی نیز منافق بوده اند ، گاهی منافقین قدرت را در دست می گیرند و انقلابی ها را کنار می گذارند ، خداوند امتحان می گیرد تا منافق و مومن تمیز داده شوند .

 ارزش شهید ارزش خداست / چرا به امید رحمت خدا آدرس غلط می دهید/ تندروتر از خدا نداریم / کسی که در دستخط امام تشکیک می کند کینه از امام و انقلاب دارد

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت الله سید حبیب الله قدمی استاد حوزه و دانشگاه ، جانباز هشت سال دفاع مقدس ، حافظ کل قران کریم و صحیفه سجادیه و مدرس خارج فقه و اصول شامگاه گذشته 27 بهمن در اولین یادواره دو شهید خوشنام دانشگاه آزاد اسلامی آزادشهر اظهار کرد : هدف از آفرینش انسان اینست که خداوند به او نعمت بدهد ، نعمت های این دنیا مشروط به ایمان نیست اما نعمت های آن دنیا مشروط به ایمان بوده لذا فلسفه آفرینش عبادت نیست ، اساسا خداوند نیاز به عبادت ما ندارد بلکه عبادت وسیله ای برای رسیدن به نعمت های آن دنیا و این دنیاست.

 خداوند در مقام امتحان بسیار بیرحم است 

آیت الله قدمی که با قرائت آیات قران و روایاتی از صحیفه سجادیه و نهج البلاغه سخنان خود را ادامه می داد ، افزود : امتحان گرفتن خداوند مثل مدرسه و دانشگاه نیست برای اینکه بدانند شما چقدر درس می خوانید ، شما ممکن است به همسر ، شوهر ، دوست ، همکار و مردم و ... دروغ بگویید و سرشان کلاه بگذارید که یک مومن و مخلص هستید ولی سر خداوند را نمی توانید کلاه بگذارید ، خداوند بدش می اید که او را موجودی ساده فرض کنید ، اگر فکر کردید که می توانید در برابر خداوند زیرآبی بروید سخت در اشتباهید ، خداوند در مقام امتحان بسیار بیرحم است .

وی تصریح کرد : در طول تاریخ انسانهایی به جانبازی رسیدند ، شمر جانباز صفین بود و سالها جنگید اما خداوند از او امتحان سختی گرفت و اینگونه جهنمی شد ، این خداوند است که امتحان می گیرد کی با شاه جنگیده که به مردم خدمت کند ، کی جنگیده که به جای شاه بنشیند ، کی با اشرافیت جنگید ، کی درد دین و مردم دارد و چه کسی ندارد ، خداوند این امتحان را همیشه انجام می دهد .

photo 2019 02 17 10 45 17

گاهی منافقین قدرت را در دست می گیرند و انقلابی ها را کنار می گذارند 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت : در جمع انقلابی ها برخی نیز منافق بوده اند ، گاهی منافقین قدرت را در دست می گیرند و انقلابی ها را کنار می گذارند ، خداوند امتحان می گیرد تا منافق و مومن تمیز داده شوند . چه کسی آدم خبیثی است چه کسی پاک ، چه کسی شکم پاک و چشم پاک است چه کسی ناپاک ، اگر کسی نسبت به انقلابیون کینه داشته باشد خداوند کینه اش را اظهار می کند .

نهضت آزادی درد دین ندارد

قدمی تاکید کرد : امروز برخی ها می گویند دست خطی که امام خمینی (ره) برای نهضت آزادی و منتظری داده ، دست خط خود امام نبوده است ، بعد از اینکه مشخص شده دست خط متعلق به خود امام بوده می گوید ای کاش مال امام نبود ، این نشان می دهد این فرد نسبت به امام و انقلاب کینه دارد و دلش پیش نهضت آزادی است که درد دین ندارد واین را بارها خودشان گفته اند.

حافظ کل قران کریم بیان کرد : خداوند به افراد جایگاه می دهد ، نمایندگی می دهد ، تریبون می دهد تا قلب خودش را نگه دارد و گاهی امتحان می گیرد تا قلب دیگران را استخراج کند ، امتحان یک سنت الهی است که هیچیک از ما در امان نیستیم ، یک امتحان هم هست در زمینه جان ، مال و مقام که از همه امتحان ها سخت تر است ، خداوند جان ، مالی و مقامی که به تو داده آیا حاضری در راه او آن را اهدا کنی .

ارزش شهید ارزش خداست

آیت الله قدمی اضافه کرد : گاهی اوقات یک طلبه بیمار دو آیه از قران را می گیرد و مردم را به انحراف می کشاند که خداوند مهربان است و می بخشد و می گوید که مثلا حب علی داشته باشید بعد هر کاری بکنید نهایتا شب قدر یک الهی العفو می گویید همه چیز تمام می شود ، نه آقایان از این خبرها نیست ، چرا مردم را گول می زنید ، اگر شما جان ، مال ، زن و بچه و فرزند را بیشتر از خدا دوست دارید و نمی خواهید آنها را در راه خدا بدهید منتظر جهنم باشید ، تو که راضی نیستی در راه خدا جان بدهی ارزشی نداری ، چه ایمانی است که خداوند را دوست داری ولی دوست نداری در راهش جان و مال و مقامت را بدهی ، ارزش شهید ارزش خداست ، توهین مومن هم توهین به خداست چون مومن فقط به خدا فکر می کند.

وی خاطرنشان ساخت : خداوند چه کسانی را می بخشد ؟ آیا موقعی که گفت برو خوزستان بجنگ ، رفتی ؟ آن موقعی که مبارزین ما را شاه تبعید کرد ترکیه و عراق رفت یا نه ، مگر مقام معظم رهبری تبعید نشد ایرانشهر ، خدا می گوید من چرا ببخشم در حالیکه برخی ها در راه من اذیت نشده اند و حتی یک توهین هم نشنیده اند .

photo 2019 02 17 10 45 15 2

امروز دخترهای با حجاب در مدرسه و دانشگاه اذیت می شوند

مدرس خارج فقه و اصول یادآور شد : متاسفانه در جامعه امروز ما دخترهای با حجاب در مدرسه و دانشگاه اذیت می شوند ، داخل مغازه یا تاکسی گاها به آنها جواب نمی دهند ، اگر جوانی ریش بگذارد مسخره اش می کنند و نگاه سنگینی به او دارند ، برخی ها هم که مذهبی هستند اما چون دوست ندارند اذیت بشوند چادرشان را برداشته و ریششان را کوتاه می کنند و مجبورند طوری رفتار کند که مذهبی نیستند .

تندروتر از خدا نداریم

آیت الله قدمی با اشاره به اینکه این موضوعات را شوخی نگیرید ، افزود : طبق آیه قران در سوره عنکبوت ، تندرو تر از خدا نداریم ، در سوره توبه آمده که وقتی شما در راه خدا اذیت شوید خداوند آن را با عذاب . گناهان معاوضه می کند اما اگر فکر می کنید که اگر مومنین را تحویل بگیرید و در جمع مومنین بگویید که ما مومنیم ، فکر می کنید خدا نمی داند که توی قلب شما چیست ؟

چرا به امید رحمت خدا آدرس غلط می دهید

وی گفت : کسی که دوست نداشته باشد در راه خداوند اذیت شود منافق است ، امام حسین (ع) همه وجود خودش و همه اهل بیتش را در راه خدا داد اما برخی ها حاضر نیستند یک توهین بشنوند ، چرا به امید رحمت خدا آدرس دروغ می دهید ، آن خبیث بیسواد که می گوید شب قدر بگویید الهی العفو همه گناهان شما بخشیده می شود ، اما شما که دوست نداری در راه خدا اذیت بشوی چرا باید خدا تو را ببخشد ، امروز اگر یک زن با چادر به خیابان برود و به خانه برگردد ثواب مجاهدین را به او خواهند داد .

انتهای پیام /

ارسال نظر

آخرین اخبار