در نشست خبری که به همت جمعی از جوانان انقلابی گنبد برگزار شد رضا سرایلو دبیر ستاد اکران های مردمی فیلم عمار در گنبد ازاکران فیلم های پنجمین جشنواره فیلم عمار از ۱۰ تا ۱۴ دی ماه در شهرستان گنبد خبر داد.

فیلم های جشنواره مردمی عمار در گنبد اکران می شود

به گزارش گلستان 24، رضا سرایلو با اعلام این خبر افزود: تا کنون ۱۰ مسجد از جمله مسجد المهدی ، کاظمیه ، قائمیه ، عسگریه ، مسجدالنبی و… برای اکران های مردمی نیز هماهنگ شده است.

IMG_4783
وی ادامه داد دیماه به عنوان ماه اکران در نظر گرفته شده است ولی بازه محدودی برای اکران های مردمی وجود ندارد و مردم خود نیز می توانند با پیشنهاد مکان برای اکران و انجام هماهنگی های لازم اکران کننده این فیلم ها رد محل مورد نظر خود باشند.

وی در خصوص ساعت اکران های فیلم عمار در سالن هلال احمر تصریح کرد: این اکران ها از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۲۱ خواهد بود.

وی برگزاری بخش ویژه وحدت ، دعوت از خانواده های شهداء شیعه و سنی ، بزرگداشت یک شخصیت هنری، علمی، فرهنگی  یا ورزشی را از جمله برنامه های روز اختتامیه برشمرد.

IMG_4781

سرایلو همچنین گفت: در روز اختتامیه از نخستین سرود انقلابی که ترانه سرای آن احسان امانی شاعر گنبدی و آهنگساز آن نیز یکی دیگر از هنرمندهای گنبدی است رونمایی خواهد شد.

دبیر اکران های مردمی فیلم عمار در گنبد از تقدیر از رسانه بومی و محلی یا رسانه ملی که در بخش استانهای خود به بحث پوشش خبری جشنواره ، پرداختن به سوژه های جشنواره و اکران های مردمی ، مصاحبه ،عکس ،کلیپ ، یادداشت و … بپردازد در اختتامیه جشنواره در گنبد خبر داد.

IMG_4795

در این نشست صالح کاهانی کاگردان گنبدی اثر برگزیده دومین جشنواره مردمی فیلم عمار نیز با اشاره به سینمای ایران که متاسفانه بعد سینمای آن پررنگ تر از بعد ایرانی بودن آن است ، جشنواره عمار را پاسخی به یک احساس نیاز و خلع در حوزه هنر معرفی کرد.

IMG_4798
این عضو ستاد اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار در گنبد گفت: هنر ما کارآمد وپیشبرنده و در راستای اهداف انقلاب نبود و پرکردن این خلع با جریان فرهنگی که هم از سوی مقام معظم رهبری و هم از سوی دلسوزان و کارشناسان در خواست شده است در عما ربه صورت عینی در حال وقع است.

وی همچنین اضافه کرد: عمار انمده است تا به این بهانه کار رسانه ای انجام دهد و الگو سازی و چهره سازی کند و مراجع فرهنگی که اگر به هر دلیلی به آنها بی توجهی شده است را به مردم نشان دهد.

کاگردان مستند واما قسط ٰ راهبرد عمار را فرصت و ظرفیت شناسانه دانست که بیشتر از آنکه به دشمن نگاه کنید به داشته های درونی خودش نگاه کند.

گفتنی است امسال اثر علیرضا نوروزی و امین قره سوفلو دو کارگردان گنبدی ، به ترتیب به نام های «مدرسه شاداب » و « خانه ، مسجد ، مدرسه» در جشنوار فیلم عمار شرکت کرده اند.

ارسال نظر

آخرین اخبار