معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: سال گذشته ۱۴ نوروزگاه روستایی در استان گلستان داشتیم که امسال به ۲۷ نوروزگاه افزایش می‌یابد و بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال برای این موضوع اختصاص یافت.

 ۲۷ نوروزگاه امسال در استان گلستان برپا می‌شود

به گزارش گلستان24 ؛میرمحمد غراوی ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، اظهار داشت: امسال ظرفیت نوروزگاه‌های شهری را 2 برابر کردیم تا در نقاط خروجی شهر هم نوروزگاه دایر شود و سال گذشته 14 نوروزگاه روستایی در استان گلستان داشتیم که امسال به 27 نوروزگاه افزایش می‌یابد و بیش از 2 میلیارد و 760 میلیون ریال برای این موضوع اختصاص یافت.

وی افزود: ورود مسافران به استان گلستان در حال افزایش است و فرمانداران به عنوان روسای کمیته سفر شهرستان‌ها بر برنامه‌های این کمیته تسلط دارند و باید هماهنگی‌های لازم برای پذیرایی از گردشگران ایجاد کنند.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان اظهار کرد: ارزاق و کنترل قیمت‌ها در ایام نوروز امسال قیمت بسیاری از کالاها افزایش داشته و از سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم قیمت‌ها در ایام نوروز کنترل شوند تا رشد نامتعارفی نداشته باشند.

غراوی افزود: با توجه به کاهش میزان سهمیه آرد هم باید تدابیری اندیشیده شود که با مشکل کمبود نان در ایام نوروز مواجه نشویم.

وی ادامه داد: سفرهای نوروزی از 27 اسفند آغاز می‌شود و 20 فروردین پایان خواهد یافت و از پلیس راهور هم انتظار داریم ایمنی کاملی در حاده‌ها و خدمات ترافیکی داشته باشیم.

غراوی بیان کرد: از غرب تا شرق استان شاهد ترافیک خواهیم بود و مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌ها استقرار پایگاه‌ها است و با توجه به رشد بازدیدکنندگان باید تعداد پایگاه‌ها هم افزایش یابد.

وی یادآور شد: شهرداران باید از 15 اسفند اقدامات عمرانی را محدود کنند و زیباسازی شهر را به منظور استقبال از مسافران نوروزی در دستور کار خود قرار دهند.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در سال‌های گذشته براساس دستورالعمل فعالیت کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت روستاهای استان در حوزه گردشگری جمع بندی شد تا نوروزگاه‌های روستایی فعالیت بیشتری داشته باشند و امیدواریم در این حوزه هم شاهد نوروزگاه‌های جذابی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه در سال 97 شاهد رشد 87 درصدی بازدید گردشگران از استان بودیم، گفت: امسال 11 میلیون و 178 هزار و 922 بازدید از جاذبه‌های استان گلستان اتفاق افتاد و امیدواریم در سال آینده افزایش یابد.

کریمی افزود: امسال آمار اسکان گردشگران، خدمات بهداشتی و خدمات امداد و نجات به گردشگران هم در استان گلستان افزایش داشته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار