فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان گفت: نیروهای یگان حفاظت شیلات استان گلستان در عملیات پاکسازی دریا و جلوگیری از صید غیرمجاز، صیادان غیرمجاز در دریای خزر را دستگیر کردند.

دستگیری صیادان غیرمجاز دریای خزر

به گزارش گلستان24؛ سرهنگ غفار سعیدی‌نسب ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات پاکسازی دریا و جلوگیری از صید غیرمجاز اظهار داشت: در عملیاتی نیروهای این یگان توانستند در حوزه استحفاظی آشوراده در منطقه گرگانرود تعداد 580 رشته دام استخوانی، 120 رشته دام غضروفی و 6 شاخه لنگر بلاصاحب را جمع‌آوری و به پایگاه آشوراده انتقال دهند.

وی افزود: در این عملیات ماموران تعداد 19 بچه ماهی خاویاری را به‌صورت زنده از دام‌های غیرمجاز جداسازی و در دریا رها کردند و 5 کومه صیادی غیر مجاز نیز تخریب شد.

سرهنگ سعیدی‌نسب گفت: همچنین در عملیاتی دیگر برای پاکسازی منطقه استحفاظی حفاظت از دام‌های خاویاری و مقابله با صیادان غیرمجاز 2 صیاد در منطقه چالاشت به همراه ماهی فلسدار دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات استان گلستان ادامه داد: در این عملیات تعداد یک‌هزار و 250 رشته دام استخوانی، 500  رشته دام غضروفی و 11 شاخه لنگر بلاصاحب جمع آوری و به پایگاه آشوراده منتقل شد.

وی گفت: تعداد 43 قطعه بچه ماهی خاویاری نیز به صورت زنده از دام‌های غیرمجاز جداسازی و در دریا رهاسازی شد. متهمان دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرترکمن معرفی شدند.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار