مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: نخستین پروژه زراعت چوب استان گلستان در قالب کاشت نهال در مراتع در روستای شهرستان آزادشهر اجرا شد.

 نخستین پروژه زراعت چوب استان گلستان در مراتع آزادشهر اجرا شد

به گزارش گلستان 24 ؛ابوطالب قزلسفلو عصر امروز در مراسم کاشت نهال نخستین پروژه زراعت چوب استان گلستان در روستای آقچلی قرخلر این شهرستان با حضور استاندار گلستان اظهارداشت: این پروژه برای نخستین بار با نام پروژه زراعت چوب و بوستان روستایی در مراتع شهرستان آزادشهر به مساحت حدود 10 هکتار در راستا طرح تنفس جنگل و احتیاج مبرم چوب در تاسیسات صنعتی اجرا می‌شود.

وی افزود: این پروژه با هدف افزایش فضای سبز و حفظ اراضی ملی در حاشیه روستاها،رونق اقتصادی جوامع محلی و تامین چوب تاسیسات صنعتی در حاشیه روستاهایی که در کنار مراتع ملی قرار دارند اجرا می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان داشت: امسال برای نخستین بار این پروژه در 4 روستای، آقچلی‌علیا، قورچای،آقچلی قرخلر و عطا بهلکه از توابع شهرستان آزادشهر انجام می‌شود که در صورت موفقیت اجرای این طرح،سال های آینده افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در این پروژه حفظ و آبیاری نهال‌های کاشته شده در اطراف روستا با مشارکت اهالی آن روستا و تبدیل این فضا به بوستان برای حفظ جنگل‌های موجود است تا در یک مدت زمان مشخص بخشی از این پروژه برای تامین مصارف چوب تاسیسات صنعتی استفاده شود.

قزلسفلو گفت: در این پروژه حفظ بخشی از مراتع برای استفاده دام منطقه نیز مورد توجه است تا به آنها آسیب وارد نشود.

وی یادآور شد: شعار امسال هفته منابع طبیعی،" منابع طبیعی سرمایه ملی" نام گرفته که امید داریم با مشارکت عمومی مردم در حفظ و توسعه فضای سبز تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار