رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: با الکترونیکی شدن فعالیت های سازمان نظام مهندسی، تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده ۱۰۰ که یکی از معضلات استان گلستان در حوزه ساخت‌و‌ساز است، کاهش می‌یابد.

 تخلفات ساختمانی در استان گلستان کاهش می‌یابد

به گزارش گلستان 24 ؛ حسین ویزواری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز مهندس در تالار شیدا این شهرستان اظهارداشت: سیما و منظر شدن شهری از اهداف مهم نظام مهندسی در استان گلستان است و در این رابطه کمیته سیما و منظر شکل گرفته و بسته‌ای را تدوین کرده و به مرکز نظام مهندسی ارسال شده تا در کل کشور اجرا شود.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری گرگان و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده تا در ساختمان‌های بلند مرتبه اطفاء حریق انجام شود.

رئیس نظام مهندسی استان گلستان بیان داشت: نرخ خدمات مهندسی پس از 2 سال به روزرسانی شده اما هنوز با نرخ واقعی خود فاصله دارد و تلاش داریم به نحوی عمل کنیم تا مهندسان با انگیزه بیشتری با توجه به نرخ خدمات فعالیت کنند.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای نیز با اداره کل استاندارد و صنعت معدن و تجارت و سندیکای آسانسورها منعقد شده و نظارت بر آسانسورهای استان از سال 98 آغاز می‌شود.

ویزواری گفت: یکی از اهداف مهم نظام مهندسی الکترونیکی شدن سازمان است. با توجه به تخلفات ساخت و ساز در استان گلستان با این کار تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده 100 کاهش می‌یابد.

وی یادآور شد: با الکترونیکی شدن و ورود دادستان و معاونت پیشگیری به صورت جدی، امید داریم تا تخلفات ماده 100 در سال 98 به حداقل برسد.

رئیس نظام مهندسی استان گلستان خاطرنشان کرد: 9 هزار و 500 نفر در نظام مهندسی استان گلستان عضو هستند که حداقل مدرک آنها لیسانس است و نظام مهندسی به صورت هیئت‌مدیره‌ای اداره می‌شود که دوره جدید از حدود 4 ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش دارد تا سازمان، کمیته و کمیسیون‌های مختلفی را تشکیل دهد.

ویزواری افزود: امسال مراسم گرامیداشت روز مهندس به صورت متمرکز در گنبدکاووس به مرکزیت شرق و در گرگان به مرکزیت غرب برگزار می‌شود. در مراسم روز مهندس در شرق گلستان حداقل 5 هزار نفر شرکت دارند.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این مراسم اظهارداشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده، جامعه فرهیخته مهندسان کشور باید با بهره‌گیری از گنجینه علوم و تجارب اندیشمندان بزرگ ایران گام‌های موثری در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور و عمران و آبادانی این مرز و بوم بردارند.

وی افزود: مهندسان باید با نگاه تحلیل‌گر و کارشناسانه در رویارویی با مسائل و مشکلات حوزه خود راهکار خلاقانه و پویا پیدا کنند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار