مدیر کل هواشناسی استان گلستان با بیان این که بارش بهمن ماه ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۲ افزایش یافته، گفت: ایستگاه مینودشت با ۲۴۰ میلی‌متر بیشترین مجموع بارش را داشته است.

افزایش ۱۰۲ درصدی بارش بهمن ماه گلستان/ مینودشت رکوردار است

به گزارش گلستان 24 ؛ نوربخش داداشی در گفتگو با مهر اظهار کرد: بارش های خوبی را در ماه بهمن در استان شاهد بودیم و متوسط بارش ایستگاه های هواشناسی استان در این ماه برابر ۱۳۱.۷ میلی متر بود.

وی افزود: این میزان نسبت به بلندمدت بهمن ماه ۹۹ درصد و نسبت به بهمن ماه سال قبل ۱۰۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

داداشی ادامه داد: ایستگاه مینودشت با ۲۴۰ میلی‌متر بیشترین مجموع بارش و اینچه برون با ۵۰ میلی‌متر کمترین بارش را داشته است و از لحاظ نوسان نسبت به دوره آماری، کلاله، گنبدکاووس، هاشم آباد گرگان با ۱۵۳، ۱۴۸ و ۱۲۶ درصد افزایش، بیشترین درصد افزایش بارش را در این ماه داشته‌اند. 

داداشی گفت: میانگین دمای هوای بهمن امسال نسبت به میانگین بهمن ماه دوره آماری و بهمن سال قبل در همه ایستگاه های استان افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میانگین افزایش دمای هوا در بهمن ماه دوره آماری ۱.۳ درجه و نسبت به بهمن ماه سال قبل ۰.۸ درجه سانتیگراد بوده است.

مدیر کل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: ایستگاه مینودشت با ۲۵.۷ درجه سانتیگراد و فرودگاه گرگان با ۱.۶- درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین‌ترین دمای ثبت شده در بهمن ۹۷ را داشته‌اند.

داداشی بیان کرد: حداکثر بارش ۲۴ ساعته در ایستگاه ها برابر ۵۷.۶ میلی متر و مربوط به مینودشت است.

وی همچنین تأکید کرد که در ماه بهمن در چهار ایستگاه (مینودشت، علی آبادکتول، فرودگاه گرگان و بندرگز) رکورد جدید حداکثر بارش ۲۴ ساعته ثبت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار