امروز

کارشناس هواشناسی گلستان از متوقف شدن بارش برف در اواسط امروز در استان خبر داد و گفت: سامانه سرد و ناپایدار از اواسط امروز استان گلستان را ترک خواهد کرد.

متوقف شدن بارش برف در اواسط امروز در استان

به گزارش گلستان24؛محمدرضا رحمان‌نیا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: سامانه سرد و ناپایدار از اواسط امروز استان گلستان را ترک می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم سرمایش هوا در اواسط روز گذشته شاهد بارش برف در آسمان برخی نقاط استان گلستان بودیم که علاوه بر مناطق کوهستانی در نقاط پایین دست در شرق استان گلستان بارش برف را تجربه کردیم و از شب گذشته مناطق غربی استان گلستان نیز بارش برف را شاهد بودند.

کارشناس هواشناسی گلستان ابراز کرد: در حال حاضر در نیمه شرقی استان گلستان عمق برف بین پنج لغایت 10 سانتیمتر گزارش شده است از جمله شهرستان کلاله که ارتفاع برف 10 سانتیمتر مربع گزارش شده است.

رحمان‌نیا با بیان اینکه ارتفاع برف در شهرستان مراوه‌تپه دو سانتیمتر مربع گزارش شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان گنبدکاووس ارتفاع بارش برف 10 سانتیمتر مربع گزارش شد ولی در نیمه غربی استان گلستان علیرغم اینکه بارش برف را تاکنون شاهد بودیم ولی نشست برف از جمله در شهرستان گرگان نداشتیم.

وی از بارش برف در مناطق کوهستانی استان گلستان خبر داد و اذعان کرد: در مناطق کوهستانی استان گلستان از جمله منطقه ناهارخوران و زیارت شهرستان گرگان می‌توان گفت که بارش برف نشست داشته است.

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: دمای هوای اینچه‌برون یک درجه زیر صفر گزارش شده است و دمای هوای شهرستان بندرترکمن سه درجه سانتیگراد و دمای هوای شهرستان بندرگز صفر درجه سانتیگراد معرفی شد.

وی با بیان اینکه دمای هوای شهرستان علی‌آبادکتول یک درجه سانتیگراد گزارش شد، ابراز کرد: دمای هوای فرودگاه شهرستان کلاله صفر درجه سانتیگراد گزارش شده است.

رحمان‌نیا با اشاره به اینکه دمای هوای شهرستان گرگان دو درجه سانتیگراد گزارش شده است، تصریح کرد: دمای هوای شهرستان گنبدکاووس یک درجه سانتیگراد زیر صفر و دمای هوای شهرستان مراوه‌تپه دو درجه زیر صفر و دمای هوای شهرستان مینودشت یک درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شد.

کارشناس هواشناسی گلستان افزود: انتظار داریم تا اواسط امروز این سامانه به تدریج استان گلستان را ترک کند و توقف بارش ها را داشته باشیم در ساعات بعد از ظهر کاهش ابر اتفاق خواهد افتاد

وی تصریح کرد: گلستانی‌ها هوای سردتری را در امشب تجربه خواهند کرد و انتظار داریم کمینه دما در نقاط مختلف استان گلستان در فردا صبح بین صفر لغایت پنج درجه سانتیگراد زیر صفر باشد منتهی این وضعیت گذرا است و فردا با طلوع خورشید روند افزایش دمای هوا را در سطح استان گلستان شاهد خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گلستان ابراز کرد: مناطق کوهستانی استان گلستان تا پایان هفته یخبندان خواهند بود و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه بارش باران نخواهیم داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار