معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با اشاره به راه‌اندازی ۱۰۰ باب دفتر تسهیل‌گری در کشور گفت: در حال حاضر در کشور سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد ثبت‌شده ۱۹هزار سازمان است که خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

 ۱۹هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور فعال هستند

به گزارش گلستان 24 ؛ کمال اکبری عصر امروز در مراسم افتتاح دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در منطقه آسیب‌پذیر سیدآباد این شهرستان اظهارداشت: در حال حاضر از این 19 هزار سمن و سازمان مردم‌نهاد، 67 درصد آنها فعال، 16 درصد نیمه‌فعال و 17 درصد غیرفعال هستند.

وی‌افزود: مهم‌ترین اولویت ما در سال آینده توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد به‌لحاظ توسعه نظارتی و هم توسعه سازمانی و آموزشی است تا این سازمان‌های مردم‌نهاد غیرفعال و نیمه‌فعال را به فعال تبدیل کنیم.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور بیان داشت: 60 درصد از اعتبارات حوزه اجتماعی کشور در سال گذشته از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد برای بهره‌مندی خدمات آنها در دفاتر تسهیل‌گری هزینه شده است.

 
 
وی ادامه داد: نگاه ما به دفاتر تسهیل‌گری با نگاه یک پایگاه برای حضور مشارکت‌جویانه مردمی و پایگاه اصلی در محله‌های هدف برای حضور مردم برای کمک‌های چندجانبه و توسعه منطقه و رفع آسیب‌های موجود است.

اکبری گفت: در این دفاتر باید محله توسط سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت‌های مردمی توانمندسازی شده و به محله بالنده تبدیل شود.

وی یادآور شد: در این دفاتر تنها یک سازمان مردم‌نهاد فعالیت نداشته باشد بلکه علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مختلف بتوانیم مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های دیگر را برای ارائه خدمات مختلف به مردم جذب کنیم.

معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور خاطرنشان کرد: این دفاتر بدون در نظر گرفتن قومیت و مذهب افراد باید خدمات خود را ارائه دهند و استانداری و حوزه اجتماعی نیز کمک‌کننده بوده و سهم و کمک خود را انجام می‌دهد.

وی اضافه کرد: تا پایان سال گذشته دفاتر تسهیل‌گری ما در سطح کشور 100 باب بوده که تلاش داریم تا پایان امسال این دفاتر را 2 برابر کرده و به 200 دفتر تسهیل‌گری برسانیم.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: دفتر تسهیل‌گری و توسعه محلی در محله سیدآباد گنبدکاووس که یکی از نگرانی‌های ما به‌لحاظ مشکلات اقتصادی و اجتماعی بود افتتاح شد.

وی افزود: با افتتاح این دفتر امید داریم بخش قابل توجهی از مشکلات این منطقه رفع شود و دستگاه‌های اجرایی مختلف و مردم مشارکت خوبی در این زمینه داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس بیان داشت: در 2 سال گذشته به‌تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت، وزارت کشور و استانداری تمرکز جدی بر مناطق آسیب‌پذیر شده و اقدامات تأثیرگذاری در این رابطه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار