دبیر کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همزمانی استعفای محمد جواد ظریف با دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب، خواسته یا ناخواسته پالس های منفی همراهی وزیر امورخارجه کشورمان با طرف های غربی و آمریکایی را مخابره می کند.

 استعفای ظریف خواسته یا ناخواسته پالس های منفی برای طرف های غربی مخابره می کند/ ظریف با تجدید نظر در تصمیم، پاسخگوی مردم باشد

به گزارش گلستان 24 ؛عبدالکریم رجبی در واکنش به خبر استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان برای ضربه زدن به نظام و به تبع آن مردم، از هیچ توطئه ای دریغ نمی کنند، تصمیمات احساسی و اشتباه به معنای آب در آسیاب دشمن ریختن است.

وی افزود: گمانه زنی های زیادی برای چرایی این استعفا بیان می شود و ممکن است به این تحلیل برسند که فعالیت های منطقه ای ایران باعث به سرانجام نرسیدن برجام شده است، این در حالی است که دست تیم مذاکره کننده در تمامی امور از سوی نظام و رهبری باز بوده و حتی پس از بد عهدی طرف آمریکایی، این همراهی در قبال مذاکرات طرف اروپایی نیز ادامه داشت.

رجبی تاکیدکرد: با تفسیر فوق و با توجه به اینکه دولت ترامپ از بنیان با برجام مشکل داشت و همچنین پیروی بی چون و چرای طرف اروپایی از دولت آمریکا و قرار گرفتن وزیر امور خارجه زیر فشارهای بین المللی، می توان این موضوع را هم یکی از علل استعفای ظریف عنوان کرد.

نماینده سابق شرق گلستان ادامه داد: احتمالا یکی دیگر از گمانه زنی ها برای استعفای وزیر امور خارجه لوایح FATF باشد؛ این نیز رد است چرا که این لوایح توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و رای قطعی آن صادر نشده است.

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همزمانی استعفای وی با دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب خواسته یا ناخواسته نوعی پالس منفی مبنی بر مخالفت ظریف در خصوص فعالیت های منطقه ای ایران را برای طرف های غربی و آمریکایی مخابره می کند ؛ لذا می طلبد وزیر امور خارجه در تصمیم خود تجدید نظرو پاسخگوی مردم باشد و در نهایت رئیس جمهور تصمیمی را اتخاذ کنند که به راهبردهای نظام و به تبع آن مردم آسیبی وارد نشود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار