فرمانده سپاه نینوای گلستان با اشاره به اجرای طرح شهید رهنمون در ۱۵ نقطه محروم استان گفت: طرح شهید رهنمون یک طرح کاملا تخصصی بوده که گستره فعالیت آن فراتر از حوزه درمان است.

 طرح شهید رهنمون در ۱۵ نقطه محروم گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ سردار حسین معروفی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج جامعه پزشکی اظهارداشت: سازمان بسیج مستضعفان 22 قشر را برای خود تعریف کرده که این اقشار، پل ارتباطی بین مردم با نظام الهی هستند که یکی از آنها بسیج جامعه پزشکی است.

وی بسیج جامعه پزشکی را جمعی خداجوی و خدمتگزار بی‌منت دانست و افزود: بسیج جامعه پزشکی از پزشکان انقلابی بسیجی با روحیه اعتقادی و انقلابی تشکیل شده است. این قشر برای برطرف کردن نیازهای مردم به ویژه در مناطق کم برخوردارتر و جاهایی که محرومیت بیشتری دارد، پیشگام است.

فرمانده سپاه نینوای استان ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی استان در کنار کارهای درمانی، انجام امورات فرهنگی و ارائه خدمات‌رسانی مشاوره‌ای را نیز در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید رهنمون در 15 منطقه استان گلستان گفت: طرح شهید رهنمون یک طرح کاملا تخصصی بوده که گستره فعالیت آن فراتر از حوزه درمان خارج است. در این طرح پزشکان و سرگروه‌های مشخص خواهر و برادردر یک منطقه مشخص، سالانه 12 بار در قالب یک تیم ثابت حضور پیدا می‌کنند.

سردار معروفی ادامه داد: برپایی بیمارستان‌های صحرایی نیز تاکنون سالانه یکبار اتفاق می‌افتاد، اما با توجه به نیازهای مردم تلاش می‌کنیم هر 6 ماه یکبار یا به صورت فصلی این بیمارستان‌ها را در مناطق محروم برپا کنیم.

اسماعیل مقصودلو، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گلستان نیز دراین باره بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون 186 تیم پزشکی به مناطق محروم استان در قالب سایر طرح‌ها به ویژه شهید رهنمون اعزام شدند و خدمات مردم یاری، طباطت، بهداشت تغذیه و محیط ، زنان و زایمان و مشاوره رفتارهای پرخطر را به مردم ارائه کردند.

وی عنوان کرد: با توجه به محرومیت برخی مناطق و نیاز مردم به خدمات تخصصی امسال یک بیمارستان صحرایی با 100 متخصص  به مدت 3 روز در منطقه مرزی کرند برپا شد که به بیش از 9 هزار نفر خدمات تخصصی ارائه شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار