معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان گفت:املاک دولتی با هدف جلوگیری دست اندازی سودجویان سند دار می‌شوند.


سند دارشدن املاک دولتی / دست سودجویان کوتاه می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد و حاشیه نشینی استان گفت: تا کنون ۲۴ دستگاه اجرایی استان نقشه املاک و زمین‌های خود را به اداره ثبت اسناد و املاک استان اعلام کرده اند، اما بقیه هنوز اقدامی نکردند.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد کارشناسان اداره ثبت اسناد و املاک اسامی اداره‌هایی که نقشه زمین‌ها و املاک خود را ارائه نداده اند به کارگروه معرفی کند تا از طریق کارگروه پیگیری شود.

حجت الاسلام مهدی قاسمی وناجمی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی ملی بودن اعتبار این طرح را یکی از علل کندی اجرای طرح حد نگاری زمین‌های دولتی اعلام کردند و در این کارگروه پیشنهاد شد که استان هم برای این طرح اعتباراتی در نظر بگیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان با تاکید بر مشخص شدن محدوده شهر‌های استان هم گفت: شهرداری موظف است حاشیه شهر را مشخص و مردم را آگاه کند و مردم در خرید و فروش املاک حتما از شهرداری‌ها استعلام بگیرند.

وی با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی در شهر‌های استان گفت: ساکنان ۵۳ روستا در حال مهاجرت به شهر‌ها هستند که در این کارگروه مصوب شد طرح‌های اشتغالزا و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در این روستا‌ها در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار