استاندار گلستان گفت: ۴۰۰ رأس دام روز یکشنبه از طریق گلستان وارد کشور شد.

۴۰۰ رأس دام از طریق گلستان وارد کشور شد

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در یازدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: وقتی ما تولید کننده رب گوجه فرنگی هستیم و قیمت آن ۱۴ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده، عرضه این محصول با برندی دیگر از سایر نقاط با قیمت بالاتر هیچ توجیهی ندارد.

وی با بیان این که از ۲۵ قلم کالای اساسی، قیمت ۱۹ قلم کالا در استان گلستان از متوسط کشوری پایین تر است، افزود: قیمت ها در ۶ قلم کالا، مقدار کمی بالاتر از متوسط کشوری است که تلاش می کنیم تا آن را کاهش دهیم.

استاندار گلستان با اشاره به تدابیر اتخاذ شده برای مدیریت عرضه گوشت قرمز منجمد، گرم و مرغ، تصریح کرد: در حوزه مرغ طی چند هفته اخیر مشکلاتی وجود داشت که با تشکیل تیم نظارتی، توانستیم این مشکل را مدیریت کنیم و در حال حاضر براساس مدارک موجود بازار از مرغ اشباع شده و در اکثر فروشگاه ها تا غروب مرغ با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان موجود است.

وی افزود: در حوزه گوشت منجمد، بر اساس سهمیه به استان ها اختصاص داده می شود که در تلاش هستیم به منظور بهره مندی تعداد بیشتری از مردم استان، این سهمیه را افزایش دهیم.

هاشمی با بیان این که به همه کسانی که تمایل به ورود دام زنده از سایر کشورها به داخل را دارند تسهیلات و امکانات لازم خواهیم داد گفت: حدود ۴۰۰ رأس دام روز گذشته از طریق استان وارد شد و این روند در صورت تمایل متقاضیان و سرمایه گذاران ادامه خواهد داشت.

استاندار گلستان از مدیران استانی خواست تا حضور میدانی در بازار داشته باشند تا بتوانند مشکلات را شناسایی و برای آنها چاره جویی کنند و از مردم هم خواست با توجه به شرایط جنگ اقتصادی، مدیریت مصرف داشته و ولع خرید خود را کنترل کنند.

وی گفت: همه وزرای اقتصادی دولت با تمام توان در حال تلاش برای حل مشکلات در این شرایط سخت هستند و از تجار و بازرگانان داخلی انتظار می رود تا در این مسیر همکاری داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار