شهردار گرگان گفت : تمامی موارد لازم در طرح آفتاب یک لحاظ شده و از نظر ما مانعی برای انجام این پروژه وجود ندارد .

 پاسخ قانع کننده شهردار گرگان به شبهات موجود در طرح افتاب یک / کاهش طبقات طرح آفتاب یک جهت حفظ بافت تاریخی شهر گرگان

به گزارش گلستان 24 ؛در روز های گذشته موجی در فضای خبری استان گلستان و شهر گرگان در خصوص طرح آفتاب یک در مرکز استان ایجاد شد .

در همین رابطه خبرنگار گلستان ما طی دسته بندی موضوعات و شبهات مطرح شده ، در نشست خبری با دکتر دادبود شهردار گرگان این موارد را یک به یک مطرح کرد و شهردار نیز با سعه صدر به این شبهات پاسخ قانع کننده داد .

دادبود در خصوص بدعهدی مجری طرح آفتاب در خصوص "ساخت 400 پارکینگ و عدم اجرای این پارکینگ ها در طرح افتاب دو و سه" اظهار کرد : طرح آفتاب دو و سه پارکینگ دارند و هم اکنون نیز از آن استفاده می شود ، آن چیزی که تحت عنوان 400 پارکینگ از آن نام برده می شود اضافه پارکینگی است که در سال 93 به مجری سپرده شده و او هم متعهد شده آن را انجام دهد و از نظر ما نیز باید انجام دهد و اگر این کار را نکند برایش پایان کار صادر نخواهیم کرد .

وی در خصوص "نداشتن زمان بندی اتمام پروژه" بیان کرد : هر پروژه ای در پروانه ای که برای ساخت آن صادر می شود یک زمانی برای اجرا دارد و این پروژه نیز مشمول همین روند خواهد بود و یک دوره ای داشته که پیمانکار فرصت ساخت آن را دارد .

شهردار گرگان در خصوص بحث "عقب ساختها" تاکید کرد : عقب ساختها و پیاده روها متعلق به شهرداری است و در پیمان سال 97 صراحتا این موضوع ذکر شده است اما در پیمان سال 93 عقب ساختها در اختیار شهرداری نبود  ، معادل ریالی این موضوع حدود 50 میلیارد تومان می شود که حدود 46 میلیون بابت تهاتر آن جهت ساخت عقب ساختها و پیاده رو و کوچه و .. شده و ما به التفاوت آن که حدود 3 و نیم میلیارد می شود به حساب شهرداری واریز می شود .

دادبود گفت : در سال 93 نیز همین اتفاق افتاد یعنی حدود 33 میلیارد تومان هزینه این عقب ساختها بود که قرار شد 31 و نیم میلیارد آن تهاتر شده و 1 و نیم میلیارد نیز به شهرداری داده شود .

وی در خصوص شبهه از بین رفتن بافت تاریخی شهر نیز توضیح داد : برخلاف  بلوک های دیگر که ارتفاع داشته و در طبقات بالا ساخته شده بودند، در این طرح به توافق رسیدیم که برای حفظ بافت تاریخی شهر ، بیشتر از دو طبقه ساخته نشود یعنی طرح را که دنبال 7 طبقه بود به دو طبقه رساندیم .

شهردار گرگان با بیان اینکه رعایت بافت تاریخی را نیز در دستور کار قرار دادیم ، خاطرنشان ساخت : در دنیا هیچ مدلی نمی بینیم که بگویند به بافت تاریخی دست نزنید ، متاسفانه کار میراث فرهنگی در دو دهه گذشته در برخورد موضعی محکوم به شکست بود که هیچکس هیچ چیزی نسازد ، چرا که معتقدم ما باید با حفظ ماهیت بافت تاریخی و رعایت معماری سنتی طرح را اجرا کنیم ، چیزی که مهم است معماری بناست که باید متناسب با بافت تاریخی باشد .

دادبود اضافه کرد : افراد زیادی از شهروندان که در این منطقه زندگی می کنند سالهاست که سرگردان بوده و به دلیل اینکه نمی توانند پروانه بگیرند از ساخت و ساز محروم بوده و سر در گم هستند ، این پروژه آنها را نیز از بلاتکلیفی می رهاند .

وی در پاسخ دیگر در خصوص شبهه "خرید املاک توسط شهرداری یا پیمانکار" گفت : تملک کلیه املاک لب خیابان توسط پیمانکار طرح خواهد بود .

شهردار گرگان گفت : از نظر ما مانعی برای اجرای این پروژه وجود ندارد و ما همه موضوعات و شبهات لازم را رفع کرده ایم .

 

انتهای پیام /

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار