رئیس فن بازار ملی ایران گفت: نوزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور امروز در استان گلستان افتتاح شد.

 نوزدهمین فن بازار منطقه‌ای کشور در گلستان افتتاح شد

به گزارش گلستان 24 ؛قنبرپور صبح امروز در مراسم افتتاح فن بازار با اشاره به اینکه فن بازار با هدف ارتباط میان عرضه و تقاضای فناوری ایجاد شده، اظهارداشت: در کنار فن بازار، استارتاپ‌های مختلفی برگزار شده است تا به مخترعان برای تجاری سازی اختراعات شان کمک کند.

وی افزود: در 2 سال گذشته فن بازار ملی ایران بیش از 150 قرارداد امضاء کرده و 30 اختراع را تجاری سازی کرده است. به صورت میانگین هر اختراع برای 10 نفر ایجاد اشتغال می کند.

رئیس فن‌بازار ملی ایران به تاریخچه فن‌بازار اشاره کرد و گفت: محصولات، خدمات، دانش فنی، اختراعات، علامت تجاری سهام شرکت‎ها و استارتاپ‎ها از مواردی است که در فن‌بازار می‎تواند عرضه شود.

قنبرپور با بیان اینکه که فن‌بازار منطقه‌ای استان گلستان نوزدهمین فن‌بازار منطقه‌ای در کشور است که راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: ما می‌توانیم حتی با ایجاد مرکزی در کشورهای همسایه ایران از جمله ترکمنستان نیز ارتباطات دوسویه در حوزه فناوری برقرار کنیم و به تبادل تجربیات دو کشور در این حوزه بیش از پیش بپردازیم.

وی افزود: ایجاد و توسعه پورتال و بانک اطلاعاتی عرضه و تقاضا، ایجاد و توسعه شبکه فنی بازار به‌صورت منطقه‎ای و آموزش، توانمندسازی و سازماندهی واسط‎های نوآوری از ماموریت‎های فن بازار ملی ایران به‎شمار می‎رود.

رئیس فن‌بازار ملی ایران با بیان اینکه توسعه بازار یکی از ماموریت‌های اصلی ما به‌شمار می‌آید، متذکر شد: 45 پروژه با سرمایه‎گذاری 151 میلیارد تومان در مراکز فن‌بازار کشور راه‌اندازی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان هم در این مراسم گفت: در استان گلستان 300 شرکت فناور وجود دارد که از این تعداد 40 شرکت دانش بنیان هستند مسأله مهمی که برای حمایت این شرکت‌ها وجود دارد، ایجاد است با ایجاد فن بازار منطقه‌ای در استان این مسأله حل خواهد شد.

موسی حسام افزود: با ایجاد فن بازار دسترسی شرکت‌ها به فناوری‌های موجود و بازار فروش در کشور آسان و از توانمندی‌های داخلی در واحدهای تولیدی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه 19 فن بازار در کشور ایجاد شده است، گفت: این مرکز ماهیت فیزیکی ندارد و دفتری در پارک علم و فناوری گلستان به آن اختصاص داه شده است.

فن‌بازار به‌معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات فناوری است و علاوه بر ارائه‌ مشاوره درباره مراحل انتقال فناوری، نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دارند.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار