مدیرکل بنادر و سواحل کشور گفت: سیستم مونیتورینگ سواحل خزر در استان گلستان در حال راه‌اندازی است و ارگان‌های دولتی موظف هستند برای صدور موافقت اصولی طرح‌های ساحلی با ضوابط طرح جامع ساحلی هماهنگ باشند.

 سیستم مونیتورینگ سواحل خزر در گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛حمید خلیلی ظهر امروز در دوازدهمین جلسه کمیته ساماندهی مدیریت مناطق ساحلی گلستان در جمع مسئولان استان اظهارداشت: 2 اسکله جدید در شهرهای بندرگز و بندرترکمن ساخته می شود که دیروز اولین اسکله آن وارد بندرترکمن شده است.

مدیرکل بنادر و سواحل کشور افزود: به زودی عملیات جابجایی نخستین اسکله در شهرستان بندرترکمن آغاز می‌‎شود.

وی گفت : سیستم مونیتورینگ سواحل خزر در استان گلستان در حال راه‌اندازی است و ارگان‌های دولتی موظفند برای صدور موافقت اصولی طرح‌های ساحلی با ضوابط طرح جامع ساحلی هماهنگ باشند.

وی با اشاره به مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از زمین‌خواری در اراضی ساحلی گفت: برخورد با متخلفان در سال آینده با جدیت در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

مدیرکل بنادر و سواحل کشور افزود: حفاظت از اکوسیستم، برخورداری همگانی از ارزش افزوده ساحلی و هماهنگی عملکرد نهادهای دولتی و غیردولتی در ارتباط با تصمیم‌گیری مناطق ساحلی 3 رویکرد اصلی در طرح یکپارچه‌سازی سواحل شمال کشور است .

وی درباره شیرین‌سازی آب دریای خزر هم گفت: سالانه مجوز برداشت 2 میلیارد و 49 میلیون متر مکعب آب در اختیار آب منطقه‌ای استان گلستان قرار گرفته  است .

مدیرکل بنادر و سواحل کشور با اشاره به اینکه شدت عقب رفت و کاهش تراز آب دریای خزر نسبت به 10 سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: نوسانات آب دریای خزر تابع دوره‌های زمانی 10 تا 20 سال است و باید طرح‌های ساحلی براساس اقلیم خزر تنظیم شود.

انتهای پیام/

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار