مدیرکل بهزیستی گلستان با اشاره به پرداخت مستمری به ۳۳ هزار مددجوی گلستانی گفت: امسال بیش از پنج میلیارد تومان مستمری به مددجویان بهزیستی در استان پرداخت شد.


۵ میلیاردتومان مستمری به مددجویان بهزیستی گلستان پرداخت شد

به گزارش گلستان 24 ؛ ابراهیم غفاری مدیرکل بهزیستی گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به بالابودن نرخ معلولیت در استان اظهارداشت: استان گلستان با ۲.۶ درصد، بالاترین نرخ شیوع معلولیت را در کشور دارد.

وی افزود: اکنون بیش از ۴۹ هزار معلول در استان شناسایی شده که تعداد زیادی از آنان مستمری و خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به زیرپوشش گرفتن همه متقاضیانی که در نوبت دریافت مستمری و خدمات بهزیستی بودند، گفت: تعداد مستمری‌بگیران بهزیستی استان از ۱۲ هزار نفر در سال گذشته به بیش از ۳۳ هزار نفر رسیده است و تمامی افرادی که برای دریافت حمایت و خدمات پشت نوبت بودند، زیرپوشش قرار گرفتند.

وی با اشاره به افزایش پرداخت مستمری‌ها به مددجویان بهزیستی بیان داشت: مبلغ مستمری که به مددجویان پرداخت می‌شود از ۶۸۰ میلیون تومان سال گذشته به بیش از پنج میلیارد تومان رسیده و وضعیت معیشتی این خانوار‌ها تاحدودی بهبود پیدا کرده است.

غفاری در ادامه با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی به معلولان و سالمندان استان گفت: ۶۶ مرکز نگهداری و توانبخشی معلولان و سالمندان دراستان فعال است که دو هزار و ۸۵۰ مددجوی زیرپوشش در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: از مجموع مراکز نگهداری و توانبخشی فعال در استان گلستان، ۱۷ مرکز شبانه‌روزی و بقیه روزانه است.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار