وزیر نیرو با اشاره به سدسازی‌هایی که در کشور صورت انجام شده است، گفت: ایجاد سد‌های مخزنی توانسته خسارت‌های جانی و مادی سیلاب‌ها را کاهش دهد.


سدهای جدید برای کاهش خسارت سیل در کشور ساخته می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ رضا اردکانیان عصر امروز پس از بازدید از مناطق سیل زده استان گلستان اظهارداشت: از وضعیتی که برای هموطنان‌مان در استان‌های گلستان و مازندران پیش آمده است، متأسف هستیم و امیدوارم با ارزیابی دقیق از وضعیت موجود، شرایط کنترل و هم به رفع مشکلات مردم پرداخته شود.

وی هدف از سفر خود به استان گلستان را همراهی معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: دقایقی دیگر جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در این استان خواهیم داشت و گزارش مدیران شرکت‌های آب و برق را بررسی می‌کنیم.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به شرایط اقلیمی خاص کشور و وقوع دوره‌های خشکسالی و ترسالی گفت: کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده است، طبیعت این مناطق وقوع دوره‌های خشکسالی و ترسالی شدید است. در حالیکه شکرگزار خداوند برای بارش رحمت الهی هستیم، اما باید آمادگی وقوع سیل را داشته باشیم. در حال حاضر استان‌های زیادی در معرض خطر سیل هستند.

وی با اشاره به سدسازی‌هایی که در کشور صورت گرفته اضافه کرد: ایجاد سد‌های مخزنی توانسته خسارت‌های جانی و مادی سیلاب‌ها را کاهش دهد. این کار با رعایت ملاحظات اقتصادی، زیست محیطی و فنی در کشور ادامه خواهد داشت.

اردکانیان افزود: امیدواریم با توجه بیشتر به طبیعت سیلاب‌ها که نیازمند عبور از مسیر‌های طبیعی هستند، با هموار کردن این مسیر‌ها و حفظ پوشش گیاهی خطرات و خسارت‌های ناشی از سیلاب‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

  • محمدرضا کیانفر
    0

    رضا اردکانیان وزیر نیرو گفت: ده استان هشدار سیلاب را دریافت کرده‌اند.

    آقای اردکانیان،
    هشدار کافی نیست بلکه وظیفه داریم تا بلا نازل نشده بدون فوت وقت:
    1- سدها تخلیه گردد.
    2- مسیر رودخانه‌ها پاکسازی شود.
    3- هموطنان به اماکن امن انتقال یابند.
    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

آخرین اخبار