معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: 10 هزار نفر جمعیت در کمپ‌های اسکان اضطراری گلستان استقرار پیدا کردند و خدمات رسانی از طریق تیم‌های سلامت و پزشکی در حال ارائه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان: 10 هزار نفر از سیل‌زدگان گلستان اسکان موقت یافتند/ توزیع 5 تن آهک برای گندزدایی منازل سیل‌زدگان

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل خبرگزاری فارس سراج‌الدین عارف‌نیا صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در کمپ بندرترکمن 860 نفر، در 6 کمپ آق قلا تعداد هزار نفر، در 17 کمپ گرگان تعداد ۵ هزار و ۶۰۰ نفر و در گنبد کاووس یک هزار و 200 نفر در کمپ‌ها استقرار پیدا کردند.

وی از کسانی که در اسکان موقت استقرار دارند خواست تا از لحاظ سلامت به نکات بهداشتی توجه کنند و افزود: در کمپ‌ها به هیچ عنوان غذای مانده استفاده نکنند و بهداشت محیط را اولویت قرار دهند، حتما دستهای‌شان را بشویند و حتما از آب جوشیده استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تصریح کرد: بهورزان ما در روستاها کلر مادر توزیع می‌کنند که مردم در آب مصرفی بریزند و از آن استفاده کنند و اگر هم ندارند می‌توانند از خانه‌های بهداشت مطالبه کنند.

عارف‌نیا ادامه داد: کودکان 6 ماه به بالا نیاز به غذای کمکی دارند، ما توصیه داریم که از شیر خشک استفاده کنند، خیرین در این زمینه به کمک ما بیایند، در خصوص واکسیناسیون هم اگر تا دو هفته به تاخیر بیفتد مردم نگرانی نداشته باشند ما به محل اسکان آنها خواهیم آمد.

وی بر لزوم آهک زدن و گندزدایی منازل مسکونی سیل‌زدگان تاکید کرد و افزود: منازل مسکونی سیل‌زدگان باید شست‌وشو داده شود ما در آق‌قلا پنج تن آهک در اختیار مراکز بهداشت قرار دادیم، مردم می‌توانند به آنجا مراجعه و آموزش های لازم برای استفاده از آهک و گندزدایی منازل خودشان داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: اگر بیماران اسهال آبکی مداوم، اسهال با تب بالا و یا اسهال خونی داشته باشند حتما به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کنند، هرگاه احساس کردند که اسهال در حال اپیدمی است آن را به مراکز بهداشتی گزارش کنند.

عارف‌نیا بیان کرد:  ترس ما از اپیدمی اسهال، شپش و گال است، مردم هر گزارش غیرمنتظره در روستاها دیدند به ما گزارش بدهند البته ما هم در این زمینه نظارت های جدی داریم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار