رئیس جمهور در گرگان:

رئیس جمهور گفت: توان خود را برای کمک به مردم سیل‌زده به کار خواهیم گرفت.

توان خود را برای کمک به مردم سیل‌زده به کار خواهیم گرفت

به گزارش گلستان 24 ؛به نقل از خبرگزاری فارس گلستان حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان اظهار کرد: وحدت و ایثار مسوولان در کنار بسیج و سپاه و همه نیروهای امدادی قابل تحسین است.

وی نقش علمای شیعه و اهل سنت را در وحدت این منطقه بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مردم بسیار خوب ترکمن برادران عزیز ما هستند که باید برای کاهش آلام آنها تلاش کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باران برای همیشه نعمت خداوند است، افزود: حیات از آب است، کشوری که در آن بارندگی کم است نعمت فراوان است، در کشوری که خشکسالی است باران رحمت الهی است.

روحانی عدم لایروبی رودخانه و رسوب فراوان را از دلایل مهم سیلاب اخیر در استان گلستان خواند و گفت: همین عامل سبب شد رودخانه نتواند آب باران را در خود جای دهد، زهکشی برای احیای زمینهای کشاوری و پرمحصول شدن و نمک زدایی محصول بوده است، این کانالها موثر بوده است.

وی گفت: زهکشی طرح مهمی است گلستان قطب کشاورزی است هر چه توان داشته باشیم برای انجام زهکشی انجام می دهیم، سد خیلی مهم است.

رئیس جمهور افزود: سختی را باید تبدیل به فرصت کنیم تشویق مردم به بیمه را دنبال می کنیم، سیستم هشداردهی در گمیشان از طریق موبایل آگاهی می دهد که کار خوبی از سوی وزارت ارتباطات بود.

روحانی با تاکید بر اینکه همه امکانات را برای پیش بینی به کار بگیریم، ابراز کرد: هواشناسی نسبت به گذشته خیلی خوب شده است این دستگاه در زمان جنگ تقویت شد و بعد از آن نیز همین روند ادامه یافت هنوز هم باید روی این قضیه کار کنیم.

وی گفت: باید هواشناسی بگوید در گلستان کدام منطقه و چه ساعتی بارندگی شدید است باید دقیق و به موقع اطلاعات باشدما اگر در استان 4 سد دیگر داشتیم بهتر می توانستیم شرایط را کنترل کنیم.

این خبر تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار