باحضور معاونت توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور صورت گرفت؛

عبدالحی میرزاعلی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان طی دیداری با مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در بازدید از کتابخانه شهرستان آق قلا از فعالیت کتابخانه های عمومی خبر داد.

 بازدید از کتابخانه دولت محمد آزادی شهرستان آق قلا

به گزارش گلستان 24 ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گلستان، 28 اسفند ماه سال 97، گلستان شاهد ورود سامانه بارشی بود که منجر به بروز سیل در برخی نقاط استان گردید. سیل در شهرستان های گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان، آسیب های زیادی به منازل مسکونی، مغازه ها و مزارع هم استانی های عزیزمان وارد نموده است. لذا با توجه به تدابیر اتخاذ شده، اقداماتی صورت گرفته تا امکانات و تجهیزات کتابخانه های در معرض خطر تا حد امکان از خطر حفظ شوند.

شهرستان گنبد کاووس دارای 4 باب کتابخانه عمومی است که در حال حاضر فعال بوده و در حال ارائه خدمات به اعضای محترم می باشند.

در شهرستان آق قلا وضعیت آب گرفتگی و سیل زدگی به مراتب بیشتر بوده و وضعیت به نحوی است که ارتفاع آب در مسیر های منتهی به کتابخانه عمومی دولت محمد آزادی حدود 1 تا 5/1 متر بوده و هنوز سطح آب در شهرستان آق قلا بالاست. لازم به ذکر است شهرستان آق قلا دارای 5 باب کتابخانه عمومی می باشد و فقط کتابخانه دولت محمد آزادی به دلایل فوق الذکر غیر فعال گردیده و مابقی کتابخانه ها در وضعیت مناسبی قرار دارند.

 شهرستان گمیشان نیز شرایطی شبیه به آق قلا داشته و معابر و قسمت هایی از شهر دچار آب گرفتگی شده اند. شهرستان گمیشان دارای 3 باب کتابخانه عمومی می باشد و در حال حاضر وضعیت کتابخانه های سطح شهرستان مناسب است. با توجه به وضعیت شهرستان، فعالیت و ارائه خدمات کتابخانه های عمومی شهرستان گمیشان بصورت موقت غیر فعال گردیده است.

عبدالحی میرزاعلی در دیدار خود با مهدی رمضانی گفت:کتابخانه های عمومی در سراسر استان در ساعات اداری به خدمات فرهنگی می پردازند و به خدمت رسانی به هم استانی های عزیزمان مشغول اند.

دیدار با ضمیر،فرماندار شهرستان آق قلا ، بازدید از مناطق سیل زده و کتابخانه دولت محمد آزادی ازجمله برنامه های دیگر معاونت توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور بود .

همچنین در ادامه رمضانی از کتابخانه میرفندرسکی شهرستان گرگان بازدید وباکتابداران به گفتگو نشست.

photo_2019-03-29_14-42-54

photo_2019-03-29_14-43-03

photo_2019-03-29_14-43-05

photo_2019-03-29_14-43-07

photo_2019-03-29_14-43-10

 انتهای پیام/

ارسال نظر

  • ناشناس
    0

    دامون شمالی عزیز (:

آخرین اخبار