فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دهانه گرگان‌رود، قره‌سو و کانال‌هایی که از گمیشان خارج می‌شود، باید لایروبی شود.

گرگانرود و قره سو لایروبی می شود/بسیج همه امکانات

به گزارش گلستان 24 ؛ سرلشکر محمدعلی جعفری، ظهر شنبه بعد از بازدید از اقدامات سپاه در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: در سنوات اخیر رسوب دهانه رودخانه‌های قره‌سو و گرگان‌رود و کانال‌های مرکزی و رهبری که از شهر گمیشان عبور می‌کند، انباشت شده و مانع خروج آب است.

وی افزود: باید با همه امکانات بر روی لایروبی خروجی رودخانه‌ها متمرکز شده و مسیر خروجی تالاب گمیشان به دریا هم باز شود.

جعفری ادامه داد: اگر این خروجی‌ها باز شود همه سیلابی که در آق‌قلا و گمیشان وجود دارد تخلیه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اقداماتی مانند انفجار و ایجاد کانال با بیل مکانیکی و غیره سعی می‌کنیم که تا در اسرع وقت مشکلات برطرف شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر بتوانیم خروجی آب را به اندازه ورودی آن کنیم، چند روز طول می‌کشد تا این آب زیاد از منطقه تخلیه شود.

وی از بسیج همه نیروها و امکانات سپاه خبر داد و گفت: سپاه هرچه در توان داشته، بسیج کرده و به منطقه آورده و بقیه تجهیزات را هم به منطقه می‌آورد.

جعفری تأکید کرد: سپاه همزمان در خوزستان و برخی استان‌های دیگر هم درگیر امدادرسانی است و باید بتوانیم با مدیریت و تقسیم کار صحیح سیلاب را هر چه زودتر تخلیه کنیم.

وی ضمن قدردانی از صبر و حوصله مردم سیل زده، تأکید کرد: با تقسیم کاری که انجام شد دهانه گرگان‌رود، قره‌سو و کانال‌هایی که گمیشان خارج می‌شود، باید لایروبی شود و برای این کار هم فرماندهانی منصوب شدند و امیدواریم که کار با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار