سرپرست استانداری گلستان گفت: شب گذشته راه ارتباطی آق‌قلا به اینچه‌برون با همت لشکر ۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران بازگشایی شد.


راه ارتباطی آق‌قلا به اینچه‌برون بازگشایی شد

به گزارش گلستان 24 ؛ میرمحمد غراوی سرپرست استانداری گلستان  ظهر امروز در خصوص آخرین وضعیت سیل در گلستان گفت: با همت لشکر ۳۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران راه ارتباطی شهر آق‌قلا به اینچه‌برون در شب گذشته بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته میزان بارش و رواناب‌ها در رودخانه‌های استان گلستان رو به کاهش بود، گفت: یک بازدید هوایی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، فرماندهان ارتش و نماینده کل نیرو‌های مسلح از منطقه گلستان صورت گرفت.

سرپرست استانداری گلستان ابراز کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با تعداد ۴۰ الی ۵۰ ماشین‌آلات سنگین کانالی را ایجاد می‌کنند تا آب رودخانه گرگان‌رود قبل از ورود به سد وشمگیر و سپس به دریاچه شور بریزد.

غراوی افزود: پیش‌بینی می‌شود اگر سیلاب در آینده اتفاق بیافتد حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره کنیم و از ورود به شهر‌ها و منطقه آق‌قلا در مسیر رودخانه گرگان‌رود جلوگیری کنیم.

وی گفت: همه نیرو‌های امدادی در تلاش هستند که آب محلات آبگرفته را به وسیله پمپاژ تخلیه کنند و در صورتی که هوای استان همچنان مساعد باشد به زودی می‌توانیم آب محلات منطقه را تخلیه کنیم و آرامش را به مناطق سیل‌زده گلستان باز گردانیم.

سرپرست استانداری گلستان گفت: در گمیشان نیز اتفاقات بسیار خوبی رخ داد شب گذشته لایروبی که از بندرانزلی به منطقه رسیده بود اکنون کار لایروبی را قبل از رودخانه گرگان‌رود و از درون دریا انجام می‌دهد که با این کار احتمال ورود سیلاب به سمت دریا شدت بیشتری به خود خواهد گرفت.

غراوی خاطرنشان کرد: همکاران ما در سازمان بنادر مشغول لایروبی هستند و کانال‌های فرعی موجود در مسیر رودخانه گرگان‌رود که منتهی به دریا می‌شوند را دو برابر کردند و شدت جریان سیلاب به دریا شدت بیشتری به خود گرفت و آب دریا به شکل قابل‌ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: به همه شهروندان گلستانی این نوید را می‌دهیم که در کمترین مدت زمان آرامش به مناطق سیل‌زده استان باز خواهد گشت.

 
منبع:فارس

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار