مدیر ساخت و توسعه‌ی راه‌های راه و شهرسازی گلستان از اجرای 25 پروژه با 485 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی و استانی برای جبران خسارت‌های سیل هشتم خرداد و سیلاب‌های بعد آن در استان خبر داد.

اجرای 25 پروژه راه برای جبران خسارت سیل در گلستان

به گزارش گلستان 24، علی‌اکبر شاهینی اظهار کرد: در قالب پروژه‌های مذکور بالغ بر 200 پروژه به اجرا در می‌آید تا بخشی از خسارت‌های سیل امسال را جبران و از بروز خسارت‌های سیلاب‌های احتمالی دیگر به‌ویژه در بخش راه‌های روستایی جلوگیری کند.

 

مدیر ساخت و توسعه‌ی راه‌های گلستان با بیان اینکه تاکنون حدود 60 درصد این پروژه‌ها در حال اجرا و بقیه در مرحله انتخاب پیمانکار هستند، ادامه داد: بیشتر این پروژه‌ها در شهرستان‌های علی‌آباد کتول، رامیان و آزادشهر به اجرا درمی‌آیند.

 

به گفته‌ی شاهینی، بازسازی محور «محمدآباد- سیاه مرزکوه با اعتبار 60 میلیارد ریال، بازسازی محور دهنه زرین گل با اعتبار 30 میلیارد ریال و بازسازی محور رامیان – اولنگ با اعتبار 20 میلیارد ریال و محور خوش ییلاق با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از جمله این پروژه‌هاست.

 

وی بیان کرد: بازسازی محور اصلی اولنگ با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال و محور خوش ییلاق با اعتبار 180 میلیارد ریال از پروژه‌های دیگری است که برای جبران خسارت وارده و کاهش و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی دیگر سیل به اجرا درخواهند آمد. در سایر محورهای مواصلاتی استان به تناسب میزان خسارت وارده سیل، این پروژه‌ها اجرا خواهند شد.

 

شاهینی افزود: احداث دیوار سنگی ملاتی، احداث کانال پوشش دار (قنوی پوشش دار)، تعمیر ابنیه فنی، تثبیت ترانشه های کنار رودخانه، تثبیت لغزش‌های جاده و ترمیم بیس آسفالت برخی از ریزپروژه‌های در حال اجرا هستند.

 

وی تصریح کرد: در جریان سیل هشتم خرداد امسال 925 میلیارد ریال به راه‌های استان و ابنیه فنی آنها خسارت وارد آمد.

 

به گفته شاهینی، تخریب 60 کیلومتر از راه‌های شهرهای آزادشهر، رامیان، علی آباد، گرگان و مراوه تپه، 200 کیلومتر شانه راه، 300 دستگاه پل و آبرو، 50 دستگاه رادیه و برید و تخریب 200 کیلومتر تابلو، علائم و گاردریل، تخریب 16 هزار متر دیواره و شیروانی راه‌ها و انسداد دهانه 500 دستگاه پل و آبرو، بخشی از خسارت سیل هشتم خرداد بود.

 

انتهای پیام

 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار