معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به سه هزار نفر از سیل زدگان گلستان خبرداد.

ارائه ۳۰۰۰ خدمت دندانپزشکی رایگان به سیل زدگان گلستانی

به گزارش گلستان24 ؛ سراج الدین عارف نیا پیش از ظهر دوشنبه در خصوص اقدامات حوزه بهداشت گلستان در واقعه سیل اخیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه بهداشت از ابتدای بارش های سیل آسا در استان تا تاریخ ۱۶ فروردین تمام توان خود را برای ارائه خدمات سلامت به مردم بکارگرفته و تا آخر بحران پای کار است.

وی افزود: از جمله این اقدامات می توان به استقرارتیم های سلامت شامل (پزشک، ماما، بهورز، مراقب سلامت، روانشناس، پرستار، کارشناس مراقبت بیماری ها) به صورت ثابت (مستقر در کمپ) و سیار در کمپ های کم جمعیت، اشاره کرد.

عارف نیا گفت: در این مدت ۳۷ هزار و ۷۲۸ نفر از سیل زدگان خدمات سرپایی ارائه شد که این کار با استقرار تیم های سلامت بخش بهداشت در ۶۷ روستای آسیب دیده اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: سه هزار خدمت دندانپزشکی رایگان به سیل زدگان با تجهیز و اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی در مناطق مختلف سیل زده انجام شده و همچنان ادامه دارد.

عارف نیا تصریح کرد: در راستای نظارت بر تامین و توزیع آب و مواد غذایی سالم به سیل زدگان، دو هزار و ۳۴۱ مورد کلرسنجی آب مصرفی و ۲۵۶ بازدید بهداشتی از محل پخت غذا جهت کمپ ها و ۴۵۷ مورد بازدید از مواد غذایی توزیع شده در کمپ ها صورت گرفته که ۲۱ تن مواد غذایی از چرخه مصرف خارج شد که متعاقب این اقدامات تاکنون هیچ همه گیری ناشی از مسمومیت غذایی و یا مصرف آب آلوده نداشته باشیم.

وی بیان کرد: به منظور گندزدایی سطوح بیش از ۲۴ تن آهک تهیه و توزیع شده است و همچنین ۳۷۴ کیلوگرم پرکلرین و هالامید هم جهت گندزدایی توزیع شده است، که با این حجم توزیع مساحتی بالغ بر ۵۶۰ هزار مترمربع گندزدایی شده است.

عارف نیا اظهار کرد: نجات جان ۶۲ مادر باردار از ابتدای سیل تاکنون از دیگر اقدامات ارزشمند بخش بهداشت بوده که از این تعداد ۴۰ مورد جابجایی به مناطق امن و ۱۱ مورد انتقال با بالگرد فوریت ها صورت گرفت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار