رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اختصاص ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دارو به کمپ های اسکان سیل زدگان در استان خبر داد.

اختصاص بیش از ۹ میلیارد ریال دارو به سیل زدگان گلستان

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالرضا فاضل صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ تیم داروساز در دو شیفت صبح و عصر در عرصه ارائه خدمت به هم وطنان سیل زده مشغول به کار بودند و تعداد اقلام دارویی تأمین شده هم از مرز دو هزار و ۵۴۰ قلم گذشت.

وی با اشاره به نحوه عملکرد حوزه پیش بیمارستانی تصریح کرد: همکاران عرصه سلامت در ۴۶۷ مأموریت تعداد ۳۳۷ حادثه دیده را به بیمارستان اعزام و ۲۳ بیمار با اورژانس هوایی دانشگاه به مراکز مرتبط منتقل شدند.

فاضل تعداد مراجعان به اورژانس و درمانگاه‌های مناطق سیل زده در حوزه بیمارستانی را هم پنج هزار و ۱۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۳۹۸ مورد بستری و چهار هزار و ۷۲۲ نفر از خدمات سرپایی برخوردار شدند.

به گفته وی ۳۶۱ مادرباردار ویزیت و ۱۰۴ زایمان هم در این مدت انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اختصاص ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال دارو به کمپ‌های اسکان سیل زدگان در استان خبر داد و گفت: در تمامی مراکز سیل زده اعم از گمیشان، آق قلا، بندرترکمن، شهید صیاد شیرازی، پنجم آذر، دو مرکز صحرایی سپاه و ارتش آق قلا نیروهای متخصص در بخش‌های اطفال، زنان، داخلی، جراحی، ارتوپدی، اعصاب و روان، چشم، قلب، عفونی، پوست، ارولوژی و مامایی مستقر و آماده ارائه خدمات به مردم سیل زده هستند.

فاضل با اشاره به حضور پزشکان متخصص آنکال در مراکز کلینیک دزیانی، روستای چن سویلی، بیمارستان صحرایی آق قلا و کمپ نمایشگاه در بخش‌های داخلی، پوست و عفونی تا ۱۳ فروردین جاری اظهار کرد: دستگاه‌های الکتروشوک، نوار قلب، مانیتورینگ و چهار دستگاه ویلچر هم برای تجهیز بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه مستقر در سیمین شهر تهیه شد.

وی با اشاره به عملکرد بخش عملیات بهداشت در مناطق حادثه دیده ناشی از سیل در استان خاطر نشان کرد: تعداد کمپ‌های اسکان از سوی دانشگاه در روز اول فروردین ۶ کمپ بود که این رقم در روز ۱۳ فروردین به ۴۱ کمپ رسید.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار