معاون فرماندار گمیشان از کاهش آب سطح معابر این شهرستان به 20 سانتیمتر گفت: در بارندگی‌ها و آبگرفتگی‌های اخیر گمیشان، بخش کشاورزی و دام و مسیرهای مواصلاتی بیشترین خسارات مادی را متحمل شده‌اند.

کاهش سطح آب معابر گمیشان به 20 سانتیمتر/ تخریب 47 دستگاه پل در گمیشان

به گزارش گلستان 24 ؛ سید علیرضا حسینی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گمیشان اظهار کرد: در بارندگی‌ها و آبگرفتگی‌های اخیر گمیشان، بخش کشاورزی و دام و مسیرهای مواصلاتی بیشترین خسارات مادی را متحمل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسیرهای مواصلاتی این شهرستان به دلیل پارگی و شکافته شدن نیازمند نوسازی دوباره است که بالغ بر میلیاردها تومان هزینه را متوجه دولت می‌سازد.

معاون فرماندار گمیشان با اشاره به تخریب راه‌های مواصلاتی شهرستان گمیشان خاطرنشان کرد: براساس اعلام راهداری، 25 کیلومتر راه اصلی و روستایی شهرستان و 47 دستگاه پل در حوادث اخیر سیل و آبگرفتگی تخریب شده‌اند.

*تخریب 47 دستگاه پل در شهرستان گمیشان بر اثر سیلاب

حسینی ادامه داد: برآورد خسارت به مسیرهای مواصلاتی و پل‌های عبوری شهرستان بر اثر سیل و آبگرفتگی‌های اخیر، 38 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به خسارات وارده به کشاورزی شهرستان ادامه داد: براساس گزارش جهاد کشاورزی شهرستان نیز بیش از 90 درصد از مزارع کشاورزی شهرستان دچار آبگرفتگی شده که محصولات اکثر این مزارع دچار خسارت 100 درصد شده است.

معاون فرماندار گمیشان تصریح کرد: از مجموع 55 هزار هکتار سبز گمیشان بیش از 217 میلیارد تومان به محصولات زراعی و باغی، دام سبک و سنگین و امور زیربنایی کشاورزی شهرستان خسارت وارد شده است.

حسینی با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی در سطح معابر گمیشان افزود: آخرین گزارش شهرداری «گمیش‌تپه» حکایت از کاهش آب سطح معابر این شهر به 25 سانتی‌متر است که با تداوم عملیات پاکسازی معابر به نظر می‌رسد تا فردا آب سطح معابر «گمیش‌تپه» به طور کلی تخلیه شود.

 وی یادآور شد: طی چند روز اخیر گندزدایی و آهک‌پاشی منازل و معابری که از آب پاکسازی شده‌اند انجام شده و در برخی مناطق نیز حتی آهک‌پاشی دوباره انجام گرفته است.

انتهای پیام/فارس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار