مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این که ۶ معدن گلستان در سیل خسارت دید، گفت: پنج هزار هکتار از اراضی گلستان نابود شده و دیگر امکان برداشت محصول نیست.

۶ معدن گلستان در سیل خسارت دید/ ۵۰۰۰ هکتار اراضی کشاورزی نابود شد

به گزارش گلستان 24 :به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی اظهار کرد: بحث سیل در استان گلستان از تاریخ ۲۹ اسفندماه آغاز شد و طی روز سه بارندگی بیش از ۳۰۰ میلیمتر بارش یعنی حدود هفت ماه بارندگی استان در استان گلستان به وقوع پیوست که طی صد سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی افزود: دست بردن در طبیعت، خانه سازی در حریم رودخانه، عامل طبیعی و… از جمله علت های بروز سیل در استان نام برده شده که سه شهر گنبد کاووس، آق قلا و گمیشان به شکل جدی و شهر های بندرترکمن، مینودشت و آزادشهر هم تاحدودی درگیر سیل شدند.

مازندرانی گفت: طبق گفته مسئولان امر پنج هزار هکتار از اراضی گلستان نابود شده و دیگر امکان برداشت محصول نیست و باید فکری برای آینده کشاورزان کرد.

وی تصریح کرد: در این ایام ۱۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده اند که هفت هزار واحد آن نیازمند بازسازی مجدد بوده و همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان دچار آبگرفتگی شدند.

مازندرانی ادامه داد: ما در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان بیش از ۱۰ هزار قالی باف داریم که اکثر آنها دار قالی شان در خانه بوده و دچار خسارت شده اند که بسیاری از آنها وام های خوداشتغالی گرفته اند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: طبق برآوردهای انجام شده بیش از چهار هزار نفر در بحث صنایع دستی آسیب جدی دیده اند.

مازندرانی از خسارت به ۶ معدن استان خبر داد و اذعان کرد: اکثر معادن استان دچار آبگرفتگی شده اند و ۵۰۰ نفر برای دریافت بیمه بیماری معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مرغداری های استان دچار خسارت شده اند و حدود ۸۰۰ هزار قطعه مرغ از بین رفته است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد استان نصف استان های دیگر بوده و باید به آن توجه شود، در بحث مشاغل خانگی هم باید بودجه ای در نظر گرفته شود تا به صاحبان این مشاغل وام پرداخت شود.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار