نماینده ولی فقیه در گلستان استقلال قاضی، عدالتخواهی و علم و آگاهی را از ویژگی‌های یک قاضی در تراز دانست و گفت: قاضی نباید در فرآیند صدور حکم تحت تأثیر مسائل مختلف قرار بگیرد.

 امام جمعه گرگان: قاضی باید مستقل و عدالتخواه باشد

به گزارش گلستان 24 ؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ‌ظهر امروز در همایش تجلیل از قضات برتر استان گلستان ضمن گرامیداشت نیمه شعبان اظهارداشت: انتظار مصلح و منجی نشانه پیشرفت، رشد فکری و توسعه‌یافتگی انسانی است. اگر کسی اهل انتظار منجی نباشد، یعنی بوی انسانیت به مشامش نرسیده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های فرد « منتظر» گفت: منتظر کسی است که به عدالت و قسط، یکسانی و عدم تبعیض علاقه‌مند و معتقد است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان داشت: تقدیر و تجلیل از ناحیه حکومت‌ها امری معمول است و باید هم باشد اما انسان باید به گونه‌ای کار کند که رضایت خداوند را کسب کند.

وی داشتن علم و آگاهی را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قضات برشمرد و افزود: قاضی باید عالم و آگاه باشد تا بتواند درباره یک مسئله حکم درستی صادر کند. اصول و مبانی‌ای در قضاوت وجود دارد که قاضی باید به این مسائل مطلع باشد.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه خداوند همه انبیای الهی را برای برقراری قسط و عدالت در جامعه فرستاده است، گفت: احقاق حق و ابطال باطل از مهم ‌رین وظایف قضات است.

وی قضاوت را قرار گرفتن در لبه پرتگاه تشبیه کرد و افزود: در محضر نباید پولدار و فقیر یا افراد با عناوین اجتماعی مختلف و غیره با هم تفاوت داشته باشند.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی باید به گونه‌ای باشد که هر فرد ضعیفی بتواند بدون ترس و لرز و لکنت زبان حرفش را بزند و حقش را بگیرد.

وی استقلال قاضی، عدالتخواهی و علم و آگاهی را از دیگر ویژگی‌های یک قاضی در تراز دانست و بیان داشت: قاضی نباید در فرآیند صدور حکم تحت تأثیر مسائل مختلف قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان درباره گلایه‌مندی برخی مردم از تعداد اندکی از قضات گفت: برخی قضات که تعداد آنان اندک است، وقتی افراد در محکمه قرار می‌گیرند به آنان بی‌اعتنایی می‌کنند که این رفتار به هیچ وجه جایز نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار