رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن شرق گلستان گفت: از پنج هزار و ۳۵۵ واحد مسکونی ارزیابی شده توسط کارشناسان بنیاد مسکن ۱۱۱۲ واحد مسکونی براثر سیل تخریب شد.

 ۱۱۱۲ واحد مسکونی گنبدکاووس براثر سیل تخریب شد

به گزارش گلستان 24 ؛ ولی‌الله رضایی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکنون پنج هزار و 355 واحد مسکونی ارزیابی شده که از این تعداد دو هزار و 81 واحد مسکونی شهری و سه هزار و 274 واحد مسکونی روستایی است.

وی افزود: از پنج هزار و 355 واحد مسکونی ارزیابی شده یکهزار و 112 واحد مسکونی تخریب شده است که باید نوسازی و احداث شود. چهارهزار و 233 واحد نیز به تعمیرات جزیی و یا اساسی نیاز دارد.

رئیس بنیاد مسکن گنبدکاووس بیان داشت: سیمان مصرفی برای احداث و تعمیرات منازل مسکونی تامین شده است. برای واحدهای احداثی 8 تن سیمان و برای منازل مسکونی که در تعمیر نیاز به سیمان داشته باشند یک تن سیمان به صورت رایگان تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: با رایزنی هایی انجام شده نقشه، استعلام و نظارت توسط بنیاد مسکن به صورت رایگان انجام می‌شود. دیگر دستگاه‌های مرتبط به ویژه دهیاری‌ها و سازمان تامین اجتماعی و نظام مهندسی برای صدور پروانه ساختمانی که قرار بود در مناطق سیل‌زده رایگان باشد، همکاری لازم را داشته باشند.

رضایی گفت: بانک‌ها نیز قرارداد پرداخت تسهیلات را تسریع کنند. پرونده‌های تسهیلات برای مناطق سیل‌زده بدون در نظر گرفتن چک برگشتی و معوقه بانکی در مدت یک هفته تعیین تکلیف شود. ضمانت‌های بانکی نیز قرار است به صورت زنجیره‌ای پذیرفته شود تا در مناطق روستایی مشکلی در پرداخت تسهیلات ایجاد نشود.

رضا باقری، بخشدار مرکزی گنبدکاووس نیز اظهارداشت: یکهزار و 10 واحد مسکونی در بخش مرکزی تخریب شده که از این تعداد 208 واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و سه هزار و 879 واحد مسکونی هم نیازمند تعمیر است.

وی افزود: از 133 روستای دارای کد در این بخش به منازل مسکونی 128 روستا خسارت وارد شده است. 14 روستا در معرض خطر در زمان سیل و طوفان بودند که یکهزار و 34 خانوار به تعداد چهارهزار و 245 نفر به کمپ‌ها، مساجد و یا منازل بستگان منتقل شدند.

بخشدار مرکزی گنبدکاووس بیان داشت: همچنین به 12 پل به میزان 12 میلیارد و 380 میلیون تومان و30 ابنیه بین مزارع به میزان پنج میلیارد تومان خسارت وارد شده است. بر اساس برآوردهای اولیه حدود 50 میلیارد تومان به زیرساخت‌های روستایی مانند تاسیسات روستایی، آسفالت، پارک‌ها، پل داخل روستا و رانش برخی از خیابان‌های داخل روستا خسارت وارد شده است.

باقری گفت: از 50 هزار هکتار اراضی کشاورزی خسارت دیده در شهرستان 32 هزار هکتار در بخش مرکزی واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار