فرماندار شهرستان کلاله گفت :چهاردهمین جشنواره ملی زییایی اسب اصیل ترکمن با میزبانی این شهرستان برگزار می شود .


جشنواره ملی زییایی اسب اصیل ترکمن / کلاله میزبان بیش از ۱۰۰ اسب

به گزارش گلستان 24 ؛ علی اصغر بیانی فرماندار و مسئول برگزاری این جشنواره گفت:چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه چهاردهمین جشنواره ملی اسب اصیل ترکمن با ۱۹۱ سر اسب اصیل ترکمن از ده استان کشور مانندمازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان، قم، یزد، البرز، تهران و سمنان با قضاوت سه داور بین المللی از کشور‌های آلمان و روسیه در مراتع سرسبز و زیبای روستای صوفیان کلاله برگزار می‌شود.

بیانی گفت: این جشنواره با هدف شناسایی و حفظ ذخایر ژنتیک اسب ترکمن، تقویت اقتصادی پرورش دهندگان اسب، جلب و جذب سرمایه گذران دراین صنعت، توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست برگزار می‌شود.

وی گفت : در سال گذشته  ۴۲۰ میلیون تومان تسهیلات از محل منابع توسعه روستایی به صاحبان دو واحد پرورش اسب در شهرستان پرداخت شده است.

وی ضمن دعوت از مشتاقان به اسب برای حضور درجشنواره گفت: آمادگی داریم برای توسعه صنعت پرورش اسب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

علی علیزاده مدیر جهاد کشاورزی و دبیر  این جشنواره  گفت : یکی از برنامه‌های ویژه این جشنواره  برگزاری حراج اسب یک روز از قبل از برگزاری جشنواره در عصر سه شنبه ده اردیبهشت ماه در روستای صوفیان است؛ که مورد توجه علاقمندان و سرمایه گذاران به اسب ترکمن خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی گفت : هم اکنون ۴ باشگاه پرورش اسب در کلاله فعال است؛ که بستر ۳۶ نفر اشتغال پایدار را فراهم کرده است.

علیزاده با اعلام شناسایی ۴۵۲ سر اسب ترکمن در این شهرستان گفت: هشت واحد اسب داری در سطح روستا‌های شهرستان با اشتغال  ۱۶ نفر نیز به نگهداری و پرورش اسب ترکمن مشغول هستند.

 

روستای صوفیان در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی کلاله به جهت وجود ده‌ها سر اسب ترکمن و چندین باشگاه نگهداری و پرورش اسب اصیل بعنوان "پایتخت اسب ترکمن" شناخته می‌شود.

 

انتهای پیام /

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار