جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان از لایروبی بیش ۱۳ کیلومتر از کانال مناطق سیل‌زده استان گلستان خبر داد و گفت: لایروبی کانال‌ها هدیه ارتش به مردم استان است.

 بیش از ۱۳ کیلومتر لایروبی کانال‌های مناطق سیل‌زده گلستان انجام شد

به گزارش گلستان 24 ؛ امیر سرتیپ2 ایرج تذکری شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت تیپ‌ها و قرارگاه‌های مختلف ارتش از سراسر کشور برای کمک به مردم سیل‌زده استان گلستان به استان ما گسیل شدند.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستان صحرایی ارتش در مناطق سیل‌زده استان، افزود: 50 هزار مراجعه‌کننده در این 45 روز جلوه دیگری از خدمات بی‌نظیر ارتش را نمایان کرد. در ابتدا بحث امداد و نجات و سپس بازگشایی راه‌ها مطرح بود که در این راستا امکانات ارتش هم در کنار دیگر نیروهای مسلح به کمک مردم آمد.

تذکری ادامه داد: اکنون بحث لایروبی و پاکسازی منازل مطرح است که  علاوه بر حضور خود نیروها، دستگاه‌های ساکشن، کمرشکن و غیره در مناطق مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: در راستای امدادرسانی و باز کردن مسیر آب در یلمه خندان نیز ارتش جمهوری اسلامی مجاهدانه و مخلصانه در کنار مردم و دیگر نیروهای مسلح  فعالیت کرد و این خدمت همچنان ادامه دارد.

تذکری گفت: در سیلاب اخیر نیز ارتش برای کمک و امدادرسانی جهادی وارد عمل شد و در ادامه هم روند لایروبی کانال‌ها را خواهیم داشت و این هدیه ارتش به  مردم آق‌قلا و گمیشان و بندرترکمن است.

وی اظهار کرد: تاکنون ارتش با کمک نیروهای مسلح در کانال‌های ملت، رهبری و صفایشان را به طول بیش از 13 کیلومتر لایروبی کرده است.

تذکری ادامه داد: در سیل‌بند یلمه‌خندان نیروهای ارتش شبانه‌روز به زیبایی و شایستگی تلاش کردند و  شکست سد کیسه‌ای ترمیم شد و ورودی آب به آق‌قلا به صفر رسید.

وی با اشاره به رژه متفاوت (رژه خدمت) در گرامیداشت روز ارتش اظهار کرد: امسال روز ارتش به  تدبیر فرمانده کل ارتش بسیار زیبا و دیدینی بود و جلوه‌ای از وحدت نیروهای مسلح و امدادی نشان داد.

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر 30 گرگان خاطرنشان کرد: 300 خودروی امدادی، 3 هزار بسته موادغذایی و هدایا در این روز محله به محله و خانه به خانه را توزیع کردند و در این روز به لایروبی خانه‌‌ها و منازل مردم منطقه پرداختند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار