توییتر باگ انتشار اطلاعات مکانی تعدادی از کاربران سیستم عامل IOS را تایید کرد.

انتشار اطلاعات مکانی کاربران IOS در توییتر

به گزارش گلستان 24 ؛ پس از انتشار خبرهایی از نقض حریم خصوص در توییتر، در نهایت مسئولان این شرکت با تایید ایجاد مشکل در توییتر، گفتند: متاسفانه به تازگی اطلاعات مکانی برخی از کاربران سیستم عامل IOS به طور تصادفی در فضای مجازی منتشر شده است. مهندسان ما با تشخیص به موقع مشکل از گسترش آن جلوگیری کردند ولی با این وجود اطلاعات منتشر شده روی حساب کاربری تعدادی از کاربران تاثیر گذاشته است.

توییتر انتشار اطلاعات مکانی کاربران خود را به علت ایجاد یک باگ دانست و به همه کاربران اطمینان داد که در حال حاضر تمامی مسائل امنیتی در این شبکه اجتماعی تحت کنترل است. با توجه به وجود گزینه‌ای به نام موقیت مکانی در حساب کاربری همه اعضای توییتر، برخی از کاربران این گزینه را فعال کرده‌اند و اجازه ارسال موقعیت مکانی خود را به دوستانشان می‌دهند. به نظر می‌رسد مشکل ایجاد شده در توییتر از همین ویژگی شبکه اجتماعی استفاده کرده است.

تعدادی از کارشناسان فناوری انگشت اتهام در این نقض صریح حریم خصوصی را به سمت توییتر چرخانده و گفتند: دست‌اندرکاران توییتر برای همکاری هرچه بیشتر با شرکت‌های تبلیغاتی که درآمد‌های سرشاری برای آن‌ها دارد، اقدام به فروش اطلاعات شخصی کاربران می‌کنند. در این روش یک شرکت تبلیغاتی ضمن خرید اطلاعاتی از قبیل موقعیت مکانی افراد، سن و مواردی دیگر به برنامه ریزی برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات می‌پردازد.

انتشار اطلاعات مکانی کاربران IOS در توییتر

یکی از مدیران ارشد توییتر با رد این ادعا گفت: «ما به دنبال انتقال آزادانه و موفق پیام‌ بین مردم هستیم و تلاش زیادی را برای ایمن ماندن این جریان انتقال داده انجام می‌دهیم.» با وجود ضربه‌های سنگین امنیتی به شبکه‌های اجتماعی آمریکایی مانند توییتر و فیسبوک، کاربران بسیار زیادی نسبت به آن بی‌اعتماد شدند و با ناامن دانستن این فضا‌ها، از توییتر و فیسبوک خارج شدند. از زمان شروع رسوایی‌ شبکه‌های اجتماعی آمریکایی به ویژه فیسبوک صدها هزار نفر تا کنون حساب کاربری خود را غیرفعال کرده و از این برنامه خارج شدند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار