مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که اعتکاف رمضانیه را برای اولین بار درسطح استان برگزار می کنیم، گفت: همایش قرآنی«تجلیل ازشهدای خدمت»شانزدهم ماه رمضان درگنبدکاووس اجرا می شود.

همایش «تجلیل از شهدای خدمت» در گنبدکاووس برگزار می شود

به گزارش گلستان 24 ؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد اظهار کرد: ماه رمضان فرصتی برای برنامه های فرهنگی و مذهبی و در عین حال افزایش دانش معنوی و اطلاعات عمومی فرهنگی است.

وی افزود: سازمان تبلیغات در راستای مأموریت های خود سعی کرده برنامه های فراوانی را برای هم استانی ها پیش بینی کند؛ به عنوان مثال در حوزه فرهنگی بیش از هزار مبلغ و روحانی در سطح استان بکارگیری شده است.

ولی نژاد با بیان این که دو هزار مکان مذهبی هم در طول ماه رمضان فعال بوده و توسط روحانیون مدیریت می شود، گفت: پاسخ به سوالات و شبهات، راه اندازی موکب برای ارائه مشاوره و همچنین پیش بینی برنامه های ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه رمضان و شب های قدر از جمله برنامه ها سازمان تبلیغات در طول ماه رمضان است.

وی تصریح کرد: دسته روی ۲۱ رمضان، آموزش و گفتمان گام دوم انقلاب برای گروه های هدف از جمله هیئت های مذهبی و روحانیون، مداحان و تشکل های دینی، برگزاری مسابقه فرهنگی از گام دوم انقلاب، سرکشی و حضور در مساجد و اماکن مذهبی، توزیع کتاب و نشست با علما در تمام شهرستان ها از دیگر برنامه ها است.

ولی نژاد از اختصاص هزینه همایش روحانیون خدمت به مردم مناطق سیل زده خبر داد و گفت: در حوزه قرآنی صدها برنامه تحت عنوان کرسی تلاوت در ۹ شهر استان و عصری با قرآن هم در تمام روستاهای بزرگ مخصوصاً مناطق سیل زده پیش بینی و در حال اجرا است.

همایش قرآنی «تجلیل از شهدای خدمت»

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: همایش قرآنی با عنوان «تجلیل از شهدای خدمت» روز ۱۶ ماه رمضان در گنبدکاووس اجرا می شود.

وی با بیان این که برگزاری محافل و مسابقات قرآنی در حال انجام است، افزود: توزیع قرآن در سطح استان انجام شده و و مراکز قرآنی هم فعال هستند.

ولی نژاد با تأکید بر این که فعالیت در مناطق سیل زده جزو اولویت های سازمان تبلیغات است و ادامه دارد، اضافه کرد: در آق قلا چند موکب برای ارائه خدمات و برگزاری مراسم معنوی دائر شده و در برخی از موکب های هم مراسم جشن و شادی برگزار می شود.

وی با بیان این که ستاد اجتماعی معنوی بحران سیل با قوت در حال فعالیت است، ادامه داد: جمع آوری و توزیع کمک های مردمی در این مناطق در حال انجام است و تا پایان رفع مشکلات مناطق سیل زده در کنار مردم خواهیم بود.

همایش خاطره آب

ولی نژاد گفت: همایشی تحت عنوان خاطره آب را برای مردم استان که در سیل تلاش کرده و خدمات رسانی داشتند برگزار و از آن ها قدردانی کنیم.

وی با بیان این که راهپیمایی روز قدس هم باشکوه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برای شب های قدر برنامه های فوق العاده مانند سخنران، مداح و قاری پیش بینی و هماهنگی های لازم انجام شده است.

ولی نژاد افزود: برای اولین سال اعتکاف رمضانیه را در سطح استان برنامه ریزی کرده و در مساجدی که آمادگی خود را اعلام کرده اند، برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار